RSS

Lítání Boeingem 777

13 čvn

 

Létání je pro cestování na delší vzdálenosti nutností a lítadlo je prý statisticky nejbezpečnějším dopravním prostředkem… Hmm, jenže statisticky mě to stejně vůbec neuklidňuje a při každém letu se pokaždé trochu bojím. Takže toto povídání o lítání píšu abyste si snad kvůli mými nicku nemysleli, že ze všeho nejlíp se cítím 10000m nad zemí. Nikoliv, stejně jako spousta dalších lidí se i já cítím nejlépe v okamžiku, kdy z letadla vystupuji. Ale zejména je tento příspěvek pro všechny, kteří se do letadla zatím zdráhají nastoupit vůbec. Třeba jim pomůže, že budou vědět, co je čeká a nakonec to lítání jednou třeba zkusí a uvidí, že nejen, že se dá celkem pohodlně přežít, ale hlavně jim umožní podívat se do míst, která by jinak jen stěží navštívili. 

ptačí inspektoři

Nedokážu spočítat kolik mám nalítáno milí, kolika různými stroji a se kterými aerolinkami, ale po všech zkušenostech tvrdím, že pohoda letu je v přímé úměře kvalitě palubního servisu. Čím rychleji mi totiž nalijí prvního panáka, tím se mi zdá let klidnější. 😀 Po třech džinech vnímám lehkost v hlavě i nohou a cítím jak mi rostou křídla i bez lepivého Red Bullu a dokonce už bez námitek připouštím, že lítání je vlastně báječná věc!


Dlouhý let se dá prožít několika metodami. Nejjednodušší je po startu usnout a nechat se vzbudit až v cíli cesty. Pro mne, bohužel, nemožné. Sice na rozdíl od mého kolegy, který je na prášky kdykoliv sedí v něčem, co má motor a pohybuje se to, ačkoliv on nedrží volant a nešlape po pedálech, mně fakt, že se jen vezu, problém nedělá. Jenže vzpomínky na všechny ty katastrofické letecké filmy jsou v prostoru skutečného letadla jaksi dotěrnější. A protože v těch filmech přistávají s boeingy ponejvíce pohledné blondýnky, a to jen podle instruktážního manuálu nebo pokynů přítele na telefonu, hbitě se zlatíčkem vytipujeme a spočítáme všechny vhodné blondýnky na palubě letadla. Jsou-li alespoň tři, nebo je taková dokonce mezi stevardkami, znatelně se mi uleví.

pohodlnější první třída


Let na palubě třebas sedmsedmsedmičky je možné strávit také sledováním filmů, hraním počítačových her, posloucháním rozličné hudby nebo pečlivým dozorováním průběhu letu. Každé sedadlo má k dispozici vlastní dotykový monitor s herní konzolí a v rejstříku několik hudebních kanálů a snad na 200 filmů všech žánrů, z nichž si každou chvíli můžete pustit právě takový, který vaše myšlenky odpoutá od rámusu motoru či občasných turbulencí. U Emirates dokonce vtipně vyřešili i problém s uřvanými dětičkami. Před startem rozdají všem nezletilcům plyšáky a maňásky s kouzelným účinkem: všechna smráďata se dokonale zklidní neboť namísto povykování zkoumají možnosti své nové hračky.

 

Na dálkových letech stihnete z nabízených filmů zkouknout i několik kousků, k tomu průběžně zkontrolujete aktuální výšku a rychlost letu, teplotu venku i v místě přistání, čas od startu a do přistání, pustíte si animaci letu na mapě nebo přenos z kamery pod letadlem nebo před pilotem. Nakoupíte cetky z palubního freeshopu a zkonzumujete nějaké to meníčko. Takže když si lítání představíte jako návštěvu obchodního centra s multiplexem a restaurací, tak v tom letadle je to vlastně skoro totéž. Jen vystoupit, holt, můžete až s tou okřídlenou stodolou pilot nebo nějaká šikovná blondýnka přistane….  😉

 

Videozáznam z lítajícícho multikina:  http://www.uloz.to/8823886/nocni-let-boeingem-777-avi

 
komentářů 46

Posted by on Červen 13, 2011 in LSD

 

Vlastnosti:

46 responses to “Lítání Boeingem 777

  1. 747

    Červen 13, 2011 at 09:42

    Tak se pro začátek trochu proletííííme! A pak se uvidí…. 😀

     
  2. JiHei in Natura - Fotografie

    Červen 13, 2011 at 10:52

    Zdravím, Éro a musím přiznat, že jste to popsal tak lákavě, že bych letěla hned 🙂 Jen s tím panákem bych měla problém ( na ty já moc nejsem ), ale dostatečný množství čokošky by určitě taky pomohlo 😎 Fotky jsou moc pěkný a v takovým lítadle bych si let určitě užila…. 😉

     
  3. Věra

    Červen 13, 2011 at 10:59

    Asi po tvém vyprávění budu i uvažovat o tom, že zase do letadla vlezu. Letěla jsem jen jednou v životě a zařekla jsem se, že víckrát už mě do lítadla nikdo nedostane. A hodně let to dodržuji. Ale teď začnu uvažovat, že možná, třeba jednou….
    A rodina, která ví o mém panickém strachu z létání bude čubrnět, až oznámím, že třeba na příští dovolenou bych si dala říci a do toho lítadla vlezla.

     
    • 747

      Červen 13, 2011 at 11:12

      😀 Však přesně kvůli tomu to píšu. Vím o mnoha lidech, kterým představa letu nahání strach a zbytečně se tak musí omezit na cestování po silnicích, které je vlastně mnohem rizikovější.
      Fakt ovšem je, že hodně záleží nejen na typu letadla, ale zejména na počasí a taky trase letu. Jako všichni, nesnáším turbulence a ty jsou nejčastější při přeletu v místě mezi mořem a pevninou a taky jsou víc cítit v menším letadle. V sedmsedmsedmičce to posledně bylo úplně v pohodě! 😀

       
  4. Sendyman

    Červen 13, 2011 at 11:13

    Zdravím! 🙂
    No, já toho v poslední době moc nenalítal, spíš jako malej. Ale když jsem letěl přes Atlantik, tak jsem měl trochu strach. Ani ne tak z toho letu, ale že je to dlouhý a nesmí se kouřit… Tak jsem si koupil v Duty Free placku bourbonu a jelikož jsem nebyl sám, začal fungovat čilý výměnný obchod a usnul jsem ještě nad Evropou a probudil se nad Newfoundlandem. Báječnej let!

    😀 😀 😀

     
    • 747

      Červen 13, 2011 at 11:19

      Jo, tomu věřím! To je bezva finta! Jak já závidím lidem, kteří tohle dokážou… Já mám v lítadle kukadla jak zrcadla a oka nezamhouřím ani po práškách. 😯 No, někdy jo, ale určitě ne celej let.
      A jeden let z Emériky -si teda pamatuji dodnes. Z New Yourku do Vídňa to bylo a turbulence s náma házely jak ve vejtřasce na polňacce. Brrr! (Ovšem to nebyl Boeing, to byl Airbus. 😉 )

       
  5. 747

    Červen 13, 2011 at 11:16

    Nezapoměňte si pustit video uvedené v odkazu na konci. 😆

     
  6. oldwomen

    Červen 13, 2011 at 19:24

    Lítání se nebojím, lítadla jsou stroje veskrze bezpečné, hlavní překážkou zdaru a hladkosti letu bývá zpravidla pilot. Už jsem přizeměná. Ale v dobách, kdy jsem cestovala vzduchem častěji než autem nebo nedejbože pěšky či vlakem 🙂 jsem si pečlivě vybírala ne to čím, ale s kým poletím…….. Stejně nejhezčí pohled na hemžení hluboko dole je od kniplu. 🙂
    Éro, povedl se Vám pěkný, čtivý, aerofobiky uklidňující článeček.

     
    • Věra

      Červen 13, 2011 at 19:28

      Aerofobik potvrzuje slova Ow.

       
      • 747

        Červen 13, 2011 at 20:08

        No, tak jestli se dostaví pozitivní efekt, tak tomu komplimentu uvěřím 😛 , ale do té doby aspoň díky. 😉

         
        • samazakanalem

          Červen 13, 2011 at 23:23

          No moment, tak Fly Emmirates ted maji v Britanii reklamu na to, jak jim evropske narody stavi super airbus (cislo si nepamatuju) a jak jsou Europe Friendly…..cela Europe maka na stavbe super Emmirates letounu.

           
          • 747

            Červen 14, 2011 at 00:29

            😆 To celkem chápu, celý Emiráty se snaží urvat co nejvíc turistickýho byznysu a Evropa je nejblíž. Celkem musím uznat, že se ty jejich posádky taky dost snaží a jsou v lítadlech seskládáné ze všech národností světa. 😉
            Jinak nevím jak je to aktuálně s vytížeností letů u jiných aerolinek, ale nás překvapilo, že v letadlech Emirates snad nebylo jedno volné místo -že dokázali totálně vyprodat všecky sicny!! Vzhledem k tomu, že pamatuji jak třebas během války v Perském zálivu lítaly letadla třeba s 6 -10 pasažéry, kde posádka byla takřka v přesile, tak to fakt oceňuji jako super manažersko-obchodní výkon.

             
    • 747

      Červen 13, 2011 at 20:06

      100% souhlas. Vždy jde o to, kdo to řídí. Ale teda fakt je, že to arabské (či kýho čerta hlášení) zrovna od „kluků“ z Emirates znělo podobně jako „jamamólika, jamamólika, patláma, patláma, žbruch…“ – takže zafungovaly zase ty filmové asociace. 😀

       
  7. Witch

    Červen 13, 2011 at 20:20

    Hééézký. Příjemné povídání, Éro. Hm, co taky čekat, svoje nepomluvíte 😉 Ale vzlítnul jste hladce 😀

     
    • 747

      Červen 13, 2011 at 21:06

      Díky, akorát nevím jestli to není až příliš prudký start….. 😀

       
      • Witch

        Červen 14, 2011 at 06:41

        Dokud nepadaj křídla nebo hořící motory, furt se dá něco dělat. Nebo doufat 😉

         
        • 747

          Červen 14, 2011 at 11:16

          Vy teda umíte utěšit! 😆

           
          • Witch

            Červen 14, 2011 at 12:35

            Jasnačka. Vždycky jen pozitivně 😉

             
  8. samazakanalem

    Červen 13, 2011 at 23:21

    Jeeezis no tohle je pro me ale vazne hooodne zajimavy tema!!! Ja litam (skoro) furt a sice podstatne mensima letadlama ale porad se bojim uplne stejne jako poprve. A porad stejne to nesnasim.

    Ja ja, panak to pomaha vylepsit, to je fakt. Ale mne uz ten gin nejak nejede, presla jsem sem tam na whiskey. Bez nejakyho toho (alkoholickyho) uklidnovadla jsem se nalodila jen parkrat, a uz nikdy takovou chybu neudelam.

    Nemuzu za to, ale vzdycky, kdyz sedim v letadle, pripoutana a cekajici az to konecne popojede, tak si vzpomenu na tu tusim Nesvadbovu sci-fi povidku o tom, jak super technicka letadla budoucnosti vzdy vyuzila jednoho z pasazeru jako levny pohon…no sak co, ztraty byly minimalni, ze jo. Na zaver se tam pise neco v tom smyslu ze zahrajte mi Osudovou…toz mne se pred kazdym startem prehrava v hlave Osudova :lol:. Pri pristani uz je to lepsi, to uz jsem v moci jinych sil :lol:.

     
    • 747

      Červen 14, 2011 at 00:14

      Teda Vy jste morbidní!!! 😆 Nj, ale já zrovna tuhle povídku neznám, takže si musím vystačit s blondýnkama u kniplu. Zlatíčko zase furt zpochybňuje jak že je to s těmi nafukovacími čluny -co jsou tak pěkně namalované v evakuačním plánku…. Holt, bojíme se asi skoro všichni a každý máme nějakou spešl roztomilou lítací obsesi. 😀

       
  9. vonrammstein

    Červen 14, 2011 at 00:09

    No, nepomohlo. Do toho verku mě nikdo nedostane, leda tuhýho jak prkno a kopytama napřed.
    Což by se dalo zařídit snad jenom panákama na kuráž v množství menším než malém. Třeba bych se pak nechal přesvědčit, že je to echt luxusní taxík 😉
    A jestli tam nemaj kuřárnu, tak je to úplně v háji.

     
    • 747

      Červen 14, 2011 at 00:20

      😆 Nějaký historky jak takovýho odmítače kamarádi opili a přitáhli do lítadla, aby se probral až na letišti v jiný zemi či na jiným kontinentu, už se taky leckde vyprávějí. Akorát mi není jasný jak něco takového provést technicky, protože táhnout zcepenělého chlapa přes pasovou a palubní kontrolu je nejspíš dost neproveditelné. Navíc mám dojem, že opilý pasažér je dle pravidel z přepravy vyloučen. No a kuřácký ty lítadla už nejsou několik let, takže holt, Vám zbývají jen lodě a auta. 😀

       
      • Sendyman

        Červen 14, 2011 at 01:51

        No, to Vám povím! Jak jsem se probral nad tím NF, tak v placatce ještě něco zbylo (ona byla nějaká větší, ne klasických 0,2, vlastně to byla spíš taková bachratka), tak jsem to přiživil. A imigrační mě nechtěl pustit do Států! Naštěstí byl tak vytočenej, že pronesl nějakou kletbu ve svý mateřštině – polštině! Tak jsem mu vysvětlil hezky česky, že bratři si mají pomáhat; mávnul rukou, vrazil mi pas do ruky – a byl jsem tam!

        😀 😀 😀

         
        • vonrammstein

          Červen 14, 2011 at 03:03

          No jo, co taky jinýho čekat od chlapíka, odkojenýho Žubrovkou? 😀 Pšakrew! 😀

           
        • 747

          Červen 14, 2011 at 10:48

          😆 😆 😆 Vy se teda neztratíte! 😆

           
      • vonrammstein

        Červen 14, 2011 at 03:00

        Tak butylku před schodama do éra? Tak asi litrovou, na ex? Na sedadle už je pozdě, to bych musel za plnýho vědomí vlézt dovnitř, což nehrozí 🙂 Mimochodem-mělo tam pochopitelně být „v množství větším než malém“, někdy je prst rychlejší než závit 🙂
        Ani na hajzlíku se tam kouřit nedá? To jde skoro všude! Herdek, u mě každej dřív nebo později konstatoval, že jsem nenapravitelnej, dělal jsem s cigárem na pysku i na pile, po kotníky v pilinách 😀
        No jo, tak holt lodě, auta, nohy, kolo, motorky…cokoliv, co nelítá 🙂

         
        • 747

          Červen 14, 2011 at 10:52

          Nedá! Dokonce mám dojem, že tam jsou senzory, co by Vás hned napráskaly. Leda byste foukal do pytlíku. Silní kuřáci prý tu letovou hladovku řeší nikotinovými náplastmi. 😀

           
          • vonrammstein

            Červen 15, 2011 at 00:10

            Už jste někdy zkoušel vykouřit náplast?? Fuj!

             
            • 747

              Červen 15, 2011 at 00:19

              😆 Náplastma se polepíte a do pusy strčíte propisku nebo nějaké jiné šidítko a když si k tomu dáte 3-4 panáky, tak si třeba vsugerujete, že si užíváte nový druh tabáčku. 😀

               
              • vonrammstein

                Červen 16, 2011 at 00:28

                Bych byl volepenej tak, že bych vypadal jak mumie. A dýl jak dvě hodiny bych to beztak nevydržel. Depa. Lítání prostě není pro mě 🙂

                 
                • 747

                  Červen 16, 2011 at 00:52

                  A co balónem??? Tam se kůřit dá. Akorát ty vzdálenosti nejsou nic moc a je to celkem pomalé a přistávání poněkud nejisté jak stylem, tak místem. 😉

                   
                  • oldwomen

                    Červen 16, 2011 at 10:22

                    Chichi. Horkovzdušný – tam jsou kuřáci zcela zjevně vítáni. Hélium, tam by to asi bylo fuk. Ale při čtení Vaší reakce mi hlavou prolétlo: „Tý, jo, to je řacha… médium byl vodík!“ Chichichecht…. kdyby tak lítali na dusík 🙂 To by byla paráda. Jako by to vévoda Bukvice of Měšice vykonspiroval 😛 😀 😉
                    Tak jo, konec pauzy, vzhůru do výroby a-tak-podobně-budovatelsky vyhrnout si rukávy…… a svalit se do trávy. Sviňa zelená, roste jak šílená.

                     
                    • 747

                      Červen 16, 2011 at 10:27

                      😆 Bukvice of Měšice 😆 😆 😆 -ten by nejspíš objevil nějaký utajený plynný prvek.
                      Sviňa zelená roste jak šílená -kurňa, to by byl název pro zahradní horor! Kam se hrabou trifidi! 😛

                       
                  • vonrammstein

                    Červen 16, 2011 at 13:00

                    Taky né. Lítá to 😦

                     
  10. Sendyman

    Červen 17, 2011 at 20:07

    Joj, chvílku jsem tu nebyl a von to tu žije! Musím to přes víkend dohnat… 🙂
    Schválně jsem tady, přestože jsou novější příspěvky. Ale Filip mi poslal odkaz, tak vám ho sem vylepím. Je to pro ty (hlavně Ramštajna! 😀 ), co se bojej lítat – aby se nebáli!

    😀 😀 😀

    http://atmonline.cz/archiv/rozhovory.htm

     
    • Sendyman

      Červen 17, 2011 at 20:08

      „vono“, teda. Ale to jste dozajista pochopili.
      Nebo néééé? 😀

       
      • 747

        Červen 17, 2011 at 22:13

        😆 -to víte, že jo!

         
    • 747

      Červen 17, 2011 at 20:26

      Dík, roztomilé povídání!! A všiml jste si co je tam na tý ilustrační fotce? 😉

       
      • Sendyman

        Červen 17, 2011 at 22:13

        No, já nevím, nejsem znalec. Takhle „vietnamská válka“, to bych měl co říct. Teď radši budu držet hubu.
        Ale zkusím: 747 to nastopro není. Myslím, že ani Airbus ne…
        Že by 777?

        😀

         
        • 747

          Červen 17, 2011 at 22:16

          Takhle to naznak lítající cosik taky nepoznám. 😀 Mě teda zaujal ten hotel vzádu za lítadlem. To je totiž super chalupa -hotel Luxor v Las Vegas. 😉

           
    • oldwomen

      Červen 17, 2011 at 21:53

      Hm, podobné perly z letových deníků jsme si taky zaznamenávali. Vono streslej pilot pod křídlem načmárá lecos a technik – žertéř si v klídku rád přisolí, zejména, když se pilotovi podaří vypotit pitomost. A některé vydařené sekvence radiokorespondence bych asi někde v disketách taky vylovila.
      Chichi, dobrej ftípek k posílení aerofobie býval před viditelně vyděšenými pasažéry čekajícími pod křídlem na to, kdy už budou moci nastoupit, přijít k části trupu letounu, která musí mít vůli a musí se rozgiglat i jen malým zatlačením ruky, zamlít s tím kouskem éra, tvářit se u toho starostlivě a ucedit polohlasem „no snad to tenhlecten hup ještě vydrží“ a volným krokem odcházet s vážným a ustaraným obličejem, nejlépe v hloučku stejně se ksichtících mechaniků, na výpravnu na kafe.
      Kluci od Bendixů měli taky dobrou sbírku perel na dané téma.
      Ale to je snad v každé profesi.

       
      • 747

        Červen 17, 2011 at 22:17

        😆 škyt, škyt!!! taky dobrý!!! Ovšem „trpaslíkovi byo odebráno kladívko“ a „byla nainstalována kočka“ mě dostalo! 😆

         
    • vonrammstein

      Červen 19, 2011 at 15:52

      Dík, kouknu 🙂

       

Zanechat Odpověď

 
