RSS

Anglické dvorky poanglicku

27 říj

Podíváme se znovu do Bathu. Tentokrát na to, jak krásně dovedou v Anglii vyňufňat to, čemu bychom u nás říkali sklepní byt. Tady jsou to také byty s okny pod úrovní chodníku, ale mnohé jsou tak krásně zaplněné zelení a květinami, až působí takřka romanticky.               🙂

Většina jejich obyvatel ani nepoužívá rolety nebo jiné stínící prostředky a nechává chodce volně nahlédnout do kousku svého soukromí. Při procházce tak můžete za okny vidět dětský pokoj se spoustou polic s hračkami, kuchyňku, kde se právě chystá čaj do malovaného hrníčku nebo luxusně zařízený obývák, kde si spokojený gentleman pod křišťálovým lustrem právě pročítá svý Timesy…          😉

 
komentářů 15

Posted by on Říjen 27, 2011 in LSD

 

Vlastnosti:

15 responses to “Anglické dvorky poanglicku

  1. 747

    Říjen 27, 2011 at 10:59

    A zase na skok za Kanál…. 😀

     
  2. Sendyman

    Říjen 28, 2011 at 08:08

    Pěkný. Takový, řekl bych….. anglický! 😀
    Ale se přiznám, že ač nejsem žádnej šmírák, docela rád bych se podíval dovnitř a zkouknul takovej ten obyčejnej „standard“. Protože ten bejvák se „zahrádkou“ Vašich známejch, ten se za obecnej standard určitě považovat nedá… 😉

     
    • 747

      Říjen 28, 2011 at 10:56

      😆 Taky mě vždyky zajímá jak kde lidé skutečně žijí a to lze nejlépe vidět právě na jejich obydlí. Ono ani tyhle byty pod chodníkem nejsou asi zrovna levné (-v Bathu je bydlení drahé obecně a toto je historické centrum), a ač to nevím jistě, tak podle mě mají tyto byty z druhé strany výstup na nějakou zahrádku protože jsou na svahurtfg, takže „sklepní“ mají tedy jen vchod a jednu -dvě místnosti. 😀

      Nemyslím si, že by zájem o to „jak to tady máte“ byl šmíráctvím. Venku ten zájem lidi přiznávají a také očekávají a když přijdete na návštěvu k někomu do domu prvně, tak je běžné, že Vám paní domu nabídne „prohlídku“ obydlí, protože ví, že to lidi zajímá (a chce se pochlubit jak to má vymazlené). Stejně tak se ona půjde ráda podívat do domu někoho z jejích známých a navzájme si ty příbytky pochválí. Lidi, kteří to nedělají, jsou podezřelí, že něco ošklivého skrývají. 😆

       
      • Sendyman

        Říjen 28, 2011 at 15:47

        Ale jo, to souhlasím. Já jen, abych uvedl druhej extrém, kterej mně to „pokukování“ znechutil:
        Já se obecně rád dívám na pořady o vaření, a tak jsem se podíval na to „Prostřeno“, zadání bylo zajímavý (žádný kuchařský mistři světa, ale vařej obyčejný lidi). Ale když jsem viděl, jak šmejděj po bytě, lezou do skříní, pod postele a do špinavýho prádla, tak se mi chtělo zvracet a už na to nekoukám…
        Ale samozřejmě, do svýho bytu jsem rád návštěvy vítal, anžto Vám do skříní nelezou, a taky jsem se rád podíval u jinejch, je to výborná inspirace. Už se taky nemůžu dočkat stěhování, až se budu moct zařídit podle svýho. I když to bude jenom garsonka, ale pár netradičních nápadů bych měl! 😀
        Jo, a jestli je to pravda s těmi suterénními byty a zahrádkou, tak to je paráda, to je pak zase o něčem jiným. Takhle to vypadá sice zajímavě, ale ne, že by po tom člověk zrovna toužil. To je tak najít na dvorečku akorát mrtvolu, jako v každým druhým filmu. A bejt to v Midsomeru, tak se jeden krz ně nedostane ani z baráku! 😀

         
        • samazakanalem

          Říjen 28, 2011 at 16:12

          No tak to Prostreno je asi okopirovana verze britskyho Come dine with me. Nekdy se tu na to divam i kdyz posledni dobou uz me to moc nebavi, protoze se tam vyskytuji cim dal vetsi, jak to jen rict kulantne, podivini, dejme tomu….to me nebavi. Sledovala jsem to obcas jako relax kvuli uzasnym hlaskam co ma ten borec co to komentuje ale diky tem ucinkujicim uz me to netahne. Jakoby tam vybirali schvalne cvoky.
          Ovsem to, co z toho udelali u nas je neco tak prisernyho, ze jsem nevydrzela nez dva dily. Takovou ubohost clovek hned tak neuvidi. Jsou veci, ktery se k nam prenest daji. Ale na druhe strane je hodne toho, co by se k nam zvenku zasadne tahat nemelo. Proti tomuhle je importovanej Santa Claus a Halloween jeste docela srandicka. My proste zijeme jinak. Taky hodne veci neumime, viz zpravodajstvi a nebo i “souteze“ tohohle typu. Lidi, varici v tech nasich panelacich, zapraskanych otresnym nabytkem a delajici ceskou kuchyn o ctyrech chodech, to vazne chtelo byt uplne jinej scenar a nebo se na to radsi totalne vytento.

          Nevim, zda se Come dine with me da najit nekde online tak, aby se to dalo sledovat, ale doporucuju to zkusit vyhledat a shlednout, i kdyz treba nerozumite anglicky. Uvidite sami ten obrovsky rozdil.

          Pardon, ale na vic nemam cas sem psat. Jsem v jednom kole. Mejte se….

           
          • Sendyman

            Říjen 28, 2011 at 21:53

            Ale no tak ono tam byly k vidění i pěkný bytečky (ale taky pěknej humus! 😀 ) a není to jen o český kuchyni, vařit a péct můžou cokoliv. Ale to tam taky byla jedna, která „todle nežeru, támdleto nežeru“ a pak dávala málo bodů, protože jí „to nechutnalo“, aniž by to vzala do huby… Tak proč kráva leze do soutěžního pořadu o vaření, když žere akorát knedlo vepřo zélo? 😯
            Já teda kromě krevet a humra taky nežeru plody moře, protože je mi to tak trochu ekl, ale v takovým případě bych to aspoň ochutnal (stejně jako na dovolený u moře jsem ochutnával).

             
        • 747

          Říjen 28, 2011 at 20:28

          😆 škyt! 😆 škyt! 😆
          Úplně ten Midsomer vidím plasticky…. 😆

          Tu show neznám, jen ze surfování mezi programy vím, že cosi takového jede a věřím Vám, že lezení někomu až takto do faktického soukromí je opravdu pitomost a hnus. Docela mě ani nenapadá proč by to měl někdo dělat a co by ho v cizí skříni mohlo zajímat. To už musí fakt bejt divnej člověk.

          Koukání jak má někdo vypiplanou zahrádku nebo vymyšlený bydlení je něco docela jiného, než lezení do skříní a přesně jak říkáte, může to být i velmi inspirativní. Věřím, že na tvorbu vlastního bydlíku se těšíte a že jej naplníte spoustou skvělých nápadů. 😉

           
          • Sendyman

            Říjen 28, 2011 at 21:43

            No, já se totiž obávám, že jak jsem to pochopil, tak to maj soutěžící v zadání – zatímco pan, či paní domácí vaří, ostatní se mu rozlezou po bytě a šmejděj. Ale doslova lezou do skříní, pod peřiny a tak, čím větší hnus a oprsklost, tím líp…

             
            • 747

              Říjen 28, 2011 at 22:17

              Uffffff! 😯 jakýho psychouše mohlo něco takovýho napadnout?! 🙄

               
              • Sendyman

                Říjen 28, 2011 at 23:07

                No, já sám taky nevím, ale lid si to asi žádá… Viz čtenost Blesku, Aha a pod., a podobný věci jako Big Brother, VyVolený a tak… Mimochodem, nezmínil jsem rádobyvtipný ale navýsost trapný komentáře pana Vydry s chotí, který jsem měl doposavád poměrně rád…
                Já myslel, že je to spíš doména ženskejch, tyhle drbárny, ale není to pravda. Třeba v práci si chlapi kupujou jenom tohle, a když si koupím na noční MfD, nebo ve čtvrtek RX, tak si připadám jako debil! 🙄

                😀 😀 😀

                 
                • 747

                  Říjen 28, 2011 at 23:29

                  Proč by? Spíše mezi kolegy působíte jako podezřelý intelektuál! 😀

                  Mne zase tento týden překvapil záběr ze sněmovny našich „vyvolených“, kde John četl Aha!!! Asi se chystá maturovat. 😦

                   
  3. annapos

    Říjen 28, 2011 at 22:59

    Nerada bych skákala do řeči o teleetice, mám dojem že u nás žádná není. Já jen k těm bytečkům „podůrovní“, bude to zřejmě nepříjemné bydlení pro reuma a tika, jako jsme já a já, ale docela se mě to líbí. Ještě se skočím podívat na Stouna a Hendže.

     
    • 747

      Říjen 28, 2011 at 23:37

      Nemyslím, že by tady s tímto měli problém -vše je o izolacích a dobrém odvodnění dešťové kanalizace. Zdi tam nevykazovaly žádnou stopu vlhkosti ani zvenčí, takže uvnitř bytu ji jistě také nemají. Pokud navíc mají z druhé strany budovy, která je ve svahu, normálně řešené přízemí s výstupem na zahradu, tak je to nejspíš i docela příjemné bydelní. Jenže to je orientovaný do vnitrobloku, tudíž nebyla příležitost to „zkontrolovat“. 😀

       
  4. Pavel

    Listopad 5, 2011 at 22:19

    Pěkná reportáž z Bathu, kdysi jsem tam byl a připomněl jsem si, co jsem kdysi také obdivoval.

     
    • 747

      Listopad 5, 2011 at 22:34

      Dík. Ještě jeden příspěvek z Bathu tady bude, takže můžete zavzpomínat na pokračování. 😀

       

Zanechat Odpověď

 
