RSS

Já, barbar

15 pro

Dostalo se nám pozvání na výstavu moderního umění. Hmm, tak jsme tedy zašli a viděli. No, spíše zírali. A teď nějak nevím. Ne, že by se mi některé ty obrázky občas docela nelíbily, ale nějak pořád nevím jestli je to opravdu umění nebo si z nás dnešní umělci dělají legraci. Někdo výtvarnictví znalý by mi to mohl vysvětlit. Odborník na současnou tvorbu nejspíš i pozná autory. Fakt by mně zajímalo jak tydle věci se záhadnými názvy mám vlastně vnímat. Ujme se někdo mé barbarské duše a povznese ji na úrověň poznání, co tak asi chtěl svým dílem umělec sdělit světu?

 
komentářů 37

Posted by on Prosinec 15, 2011 in CIA

 

Vlastnosti:

37 responses to “Já, barbar

  1. 747

    Prosinec 15, 2011 at 20:12

    Tak co vy na to? Ujme se někdo osvěty? 🙂

     
    • samazakanalem

      Prosinec 15, 2011 at 22:03

      No tak napr. ten prvni obraz naprosto presne vyjadruje stav meho zaludku ted, po jedne z oslav mych narozenin, kdy se sice pilo bezvadny pitivo, ale bylo ho krapitek vic, nez bylo treba 🙂 😆 . Presne takovy pozar jsem pak mela v sobe, nastesti se kolem poledne sam nejak uhasil a bylo mi zase uplne normalne. Takovy moderni umeni bych v zaludku prilis casto mit nechtela….jo, jihoafricky vina jsou vynikajici, ale je potreba s tim opatrne 😆

      To co je na tom 2. obrazku, je presne to, co jsem videla ve snu nez jsem se z toho vina rano probrala, taky to hralo vsema (hlavne purpurovyma) barvama a skladalo se to do kupodivu geometricky presnych obrazcu.

      To treti obrazek dokonale vyjadruje moje pocity pri jizde autobusem to dopoledne po tom flamu, kdy jsem si taky pripadala nejaka takova zvadla, jakoby za zamazanym zrcadlem z druhe strany sveta, a v podstate i prazdna – bodejt, po vine travi a slavnostni vecere z predesleho dne uz byla davno za mnou a na snidani rano jaksi nebyla chut….

      Ctverka je radostny pocit po vystoupeni z toho hnusne se houpajici busu, ktery navic zrovna jak na potforu ridil ridic kamikatze, kdy jsem zcela jasne citila, ze se mi asi zacinaji krapet bourit zaludecni stavy co se nekdy uprostred noci kdovi proc pohadaly s tema skvelyma jihoafrickyma hroznama, asi nakej appartheid, ci co, se ve me odehral…..

      To zeleny s tema divnyma carama je naprosto presne to, jak mi bylo po prichodu do kanclu, kde nastesti nebyl zrovna nikdo, kdo by z moji ranni podoby mel obrovskou psinu…..prislo mi ze vsecko nejak zelena, vcetne me, jelikoz mi ten bus opravdu, ale opravdu neudelal moc dobre… To asi ty hrozny ve me zelenaly hruzou z te typicky liverpoolske jizdy autobusu spolecnosti Arriva. A to se jim teda nedivim…

      Mno, a to kostkovany, tak to mi pripomina obal na susenkach kteryma me pak lecila kolegyne Gina, protoze pro Anglana neni nic tak hrozny, aby to nevylecilo neco sladkyho, specialne jiste mistni buscuits….neverila jsem tomu, ale ukazalo se to byt pravdou. To uz se mi svet zase skladal do lepsich obrazcu, ale barvy byly jeste krapet divoky…

      No a ten posledni vytvor je to, jak mi bylo, az se mi zaclo delat konecne normalne. Jeste trosku zelene, ale uz to melo mirnou formu, uz se mi zase pomalu narovnavaly foldiky v zaludku 🙂

      Toz tak. V umeni se vubec nevyznam, ale presne vim, jak asi bylo umelcum co tohle tvorili…. mozna i hur, pac nektery ty veci tipuju spise na stavy spise po droze nez po chlastu. A nebyla to mozna jen marjana.

      Jinak je mym osobnim nazorem uz dlouho to, ze vetsina techto del jsou dnes takovy experimenty co jeste clovek snese a zda se najde debil co to koupi. Dobre jim vsem tak, kdyz za tohle vyhodi prachy.

       
      • 747

        Prosinec 15, 2011 at 22:34

        😆 Od rána narážím na dokonalé vtípky a ohromně veselé důvody k smíchu, ale Vy jste to teď vytočila na úplné maximum!!!! Řehním se, až mi slzy tečou do klábosnice! 😆
        Tak to to humění vidíme dost podobně – taky mám silný dojem, že kdykoliv si někdo z humělců zobne trochu kvalitnější matroš, tak stvoří d-í-l-o. Pak už jde jen o to, kdo mu udělá PR, aby se našel snobík, kterej to vychválí a další, kterej si to koupí.
        No, nic, počkáme jestli nás z toho chybného pohledu na současnou modernu někdo odkloní. 😀
        Jo, dnes byla v tv ukázka podobnýho humění -prej „umělecký ztvárnění času“ -tak tam nějaká pipka sestavila hromádku z obarvených kostech ledu a žze prej socha, která se časem úúúplně rozpustí a dalším uměleckým dílem na tý výstavě jsou například švábi uvěznění pod skleičkami, který prý časem-snad za 4 týdny (to už si přesně nevybavím) -chcípnou!!! Kurva! Tož todle je Umění jak bejk! Tydle humělce by měli bez milosti poslat makat třeba k popelářům. Vůbec nepochopím, že todlecto dostává granty a vůbec nějaké peníze a dokonce prostor v tv a výstavních sálech. 😯

         
        • samazakanalem

          Prosinec 15, 2011 at 23:31

          No FUJ! Ne ze bych mela zalibu zrovna ve svabech, a uznavam, ze s clovekem dohromady nejdou, ale proc je takhle bezduvodne tyrat? No to je teda umeni jak prase. Prave kvuli temhle blbum uz na moderni umeni zadny penize nedavam. Vesmes jsou to podvody lidi kteri sami sebe povazuji za genie ackoli maji v lepsim pripade tak max. prumerny talent, v horsim jsou to jen lina kopyta ktera se k radoby umeni utikaji proto aby nemusela poradne delat.

          Tak ja jsem ten popis sveho stavu pochopitelne notne zdramatizovala, protoze ve skutecnosti mi zas az tak zle nebylo, ale je fakt, ze kdysi driv, v mladi, clovek obcas mel na druhy den opravdu hezkou opici a lecba byla nutna. Ale tahle etapa uz je davno, davno za mnou, nastesti. Ja piju jenom vino, v naproste vetsine a z toho se zase tak moc picnout (snad) neda. U mne totiz nastesti funguje neco jako ta povestna zaklopka, kdy mi to proste uz krk nebere a nazdar takze na druhy den byvam ok, akorat nejak vic hladna, po vine proste travi. Ale chtela jsem Vas rozesmat a to se mi teda asi povedlo :lol:. Je ale pravda, ze si pamatuju prave z toho drivejska, ze clovek mival i divny sny v tom rausi a videl vsecky mozny obrazce a barvy.

          Jinak muzu k modernimu umeni rict, ze v nem existuji jiste veci ktere naopak velice uznavam, ale to, co jste popsal a dal sem to teda rozhodne neni. Kazdej halt nemuze byt treba Jackson Pollock kteryho povazuji za opravdovyho, nefalsovanyho moderniho umelce, u kteryho maji ty obrazy smysl a jsou skutecnym umenim (a vim, proc k nim a tomu, co na nich je vlastne dosel a jak). V tomhle smeru je vsecko co je po nem uz jen napodobenina, ale tak je to asi vzdy kdyz nekdo prijde s necim novym a ujme se to. Otazkou je, jak je ta napodobenina udelana a tady si myslim, ze plno tech “umelcu“ proste jen dela neco, co za modernu povazuje protoze si mysli, ze je to v podstate cokoli a staci to jen vhodne okomentovat. Coz je totalni blbost. Moderni umeni je experiment s tvarem, barvou, svetlem a i tim casem, dejme tomu, vyhrocenej ad absurdum a mozna nekdy vypada dost ztrestene, avsak v tech nejlepsich kusech najdete myslenku, ta tam proste byt musi. To je prave ten rozdil mezi mazalem co proste navrstvi na sebe ruzny veci, s tim, ze je to moderna, a mezi opravdovym umelcem ktery ty tvary, barvy, svetlo i cas citi a to netradicne a dovede pak z toho udelat obraz. To se dost tezko vysvetluje, ja to vidim pocitove, ale fundovane to popsat nedokazu. Snad tomu rozumite. Nevim, cim jsou ty vase obrazy tady ale rekla bych, ze je to vesmes jen takova zmet neceho.

           
          • 747

            Prosinec 15, 2011 at 23:39

            Tak nějak. Holt, humělci měli tydlecty…. pocity… a nutkání je vyjádřit. 😉

             
            • samazakanalem

              Prosinec 15, 2011 at 23:50

              No on si dneska barvy a platno muze koupit v podstate kdekdo, navic existuje plno kurzu kde vas nauci rychle umelcovat. Neco jako instantni kurz v prasku, neco se do toho nalije, trosku se s tim zatrepe a vypadne hotovy umelec :lol:. To je jak kdyz ti psavci co se zucastnili kurzu tvurciho psani. Treba jako jistej Dan Brown, ktery to ted ne jen uci jine, podobne “talentovane“, ale jeste navic nas neunavne zavaluje svou tvorbou. Chvalabohu, ze to clovek nemusi cist jako povinnou cetbu, to bych asi fakt neprezila.

              No nic, jdu si nechat zdat obrazce….asi budou ciste bile protoze dneska zadna oslava nebyla :lol:.

               
              • 747

                Prosinec 15, 2011 at 23:59

                JJ, kdo nic kloudnýho neumí – dělá, že dělá umění. 😀
                Tak už zalehnu, dnes na mne těch humorných zážitků bylo hodně -tak by mohly být vtipný i sny! 😛

                 
  2. oldwomen

    Prosinec 16, 2011 at 08:40

    Ivino podání je skvělé. Já vidím v prvním obrázku, že autorovi bylo zima, požil pro zahřátí něco málo absintu, pak ho napadlo, že má v ateliéru ještě starý Petry po předchůdci, který mu tvrdil, že je má jako inspiraci, protože si na nich vařil čaj Filovi Zrzavý, a jak tak tam přihodil k přebytečným rámům, trámům a parketám i hadry od štětců, tak ho Zelená víla bacila do hlavy, …. a to co vidíme je ryzí realismus pohledu na hořící Petry.
    Dvojka je jasná. Silně krátkozraký malíř si naskenoval květ fuksie, že ho opajcne z obrazovky na pauzák a pak nakopíruje na plátno a vybarví, ale jak měl voblemtaný brejle, tak obrázek zvětšoval a zvětšoval až ho rozpixeloval………
    Trojka také není žádná šifra. Umělec se pokusil o cudný akt. Jen tedy nevím, zda to domalování do rentgenového snímku modelky má naznačovat, že je v naději a nebo jestli je na umělce naštvaná a nebo nažhavená – sopka vycházející z lůna přidržovaná sepjatýma rukama – bejt umělcem tak fofrem zdrhám, to je jednoznačná hrozba přistřižení křidýlek.
    Ty další – nechápu, co na dekoračkách z šedesátejch furt vidí.
    Poslední – zase realistické dílo. Autor musel měnit střechu z vlnitého měděného plechu, protože už zatékalo, a sundaná krytina jej zaujala natolik, že prostě tu jedinou tabulku, co mu po multikuturním obohacení od odkrývačů, musel zvěčnit. Povšimněte si, jak si vyhrál z odstíny malachitové zeleně na krystalickém povlaku tvořeném převážně osmibokým síranem měďnatým, který reagoval s nízkoprocentní kyselinou uhličito-sírovo-dusičnou.
    Opravdu, žádnou abstrakci ve výše prezentovaných výtvarných dílech nevidím.

    Lidi, to je paráda, step je zalitá sluncem. Průhlednej vzduch co přibližuje kopce na dosah, babí léto hadr.

     
  3. Witch

    Prosinec 16, 2011 at 09:06

    Já bych si tipla textilního designéra. Když to vezmete odspoda, tak ho uchvátilo draperiování něčeho lesklého, včetně schopnosti to zachytit. Oslněn zvládnutým cvičením pro prvák AVU poté vyhrabal svůj starý návrh na tlustou vlněnou látku, ale ten vzor je už půl století passé, takže aspoň obraz. Ten hnusno zelený future dekory byl vyloženě propadák, ale kritici by nad dílem jakožto výtvarnem mohli hodiny dumat. Je před svátky, ať mají taky vánoce, ne? Nad tím je vzor, inspirovaný slunečními skvrnami a erupcemi, ale jako moc řvavé to neprošlo. No, snad to někoho nažhaví v interiéru. Potom docela sprostě okopíroval synkův výtvor z družiny, když tento zmastil matlání podzimních barev a listí. Následuje celkem schopná kombinace kostek, jenže taky nepřijatelná, letos vedou kostky skotské a jiná barevnost. No a když se na to všechno podíval, sebekriticky znázornil peklo, které ho čeká. Akorát pod dojmem draků, co jsou, kam se podíváš, náznaky ďábla zpodobnil asi tak. Budiž mu přáno 🙂

     
  4. 747

    Prosinec 16, 2011 at 16:09

    😆 Koukám, že se tu sešli samí erudovaný výtvarní kritici -tedy doposud převažně kritičky! Hodně dobré recenze! Dokonce zábavnější a smysluplnější, než obrázky. 😉
    Mimochodem, nejedná se o jednoho autora.

     
    • Věra

      Prosinec 16, 2011 at 16:47

      Tak nevím…. Iv to vystihla úplně přesně, co k tomu dodat. Mě to připomíná období kdysi dávno, když byl synek ještě maličký. Měli jsme čerstvě vymalovanou ložnici, ještě s vystěhovaným nábytkem. Šli jsme si dát do kuchyně kafe a syneček se nějak dostal k vodovkám a voskovkám. To co vytvořil během těch několika minut bez dozoru, se tomuhle hodně podobalo. Jen jsme holt nebyli ještě patřičně vzdělaní, modernímu umění jsme jaksi nerozuměli, tak dostal chlapec na zadek. A celá stěna se musela vymalovat znova… Možná, kdyby jsme ho byli nechali tvořit dál, mohli jsme svět obohatit o dalšího moderního „umělce“.

       
      • 747

        Prosinec 16, 2011 at 17:39

        Tož vo tym žádná!!! Tak ničemně zmařený talent! 😦 Ale až jednou tu fresku pod malbou někdo najde…. to bude slávy! 😛

         
        • samazakanalem

          Prosinec 16, 2011 at 18:57

          To mi pripomina tu (asi americkou) holcicku, snad jen pet ji bylo? Jak si kreslila vodovkama jak se ji proste zrovna chtelo, matce se to libilo, tak to ukazala (snad kamaradce) v galerii a hle, dilo slo do drazby a vytezili tisice dolaru. Kdyz se male umelkyne ptali, co ze to kreslila tak rekla – aaale, to byly jen takovy kanky….

          Nevim, zda si na to vzpominate. Proletelo to pred casem tiskem. Ty obrazky jsem videla a fakt se mi libily. Nerikam, ze bych za to dala tisice dolacu, ale pochopim, ze to nekdo chtel za kazdou cenu. Vypadalo to tak nejak sveze, neotrele. Tohle bych brala. To co je tu nahore, no, nevim……to bych nechtela. Ta mala holka ty kanky delala mnohem lip. Mozna ma fakt talent :-).

          Kdyz se tak nad tim zamyslim, tak hodne deti by vlastne dokazalo stvorit nejakou modernu 😆 Jen jim dejte prostor a uvidite.

           
          • 747

            Prosinec 16, 2011 at 21:05

            že jo! A proč ne na čerstvě vymalovaných stěnách? 😀

             
  5. oldwomen

    Prosinec 17, 2011 at 08:40

    Koupila jsem obrovskou roli balicího papíru a zavěsila ji na dveře. Hned jak drobeček začal krást pastelky a tužky a s výkřiky „písy písy!“ je lámat vejpůl. Tam, na dveřích, si robátko mohlo čmárat dosytosti a dle libosti a lhostejno jakou technikou. Sousedovic robátka mu jeho tvůrčí svobodu a velikost „plátna“ nepokrytě záviděla, mohla doma tvořit jen na papírech vytržených ze starých školních sešitů. Ačkoliv je moje robátko snad nejnatvrdlejším robátkem ze všech, zejména vlastních, robátek, kupodivu se, s jednou jedinou výjimkou, realizovalo jen na povolené ploše. Ten výjimečný úlet se odehrál v jeho necelých čtyřech letech. Voskovkami se realizovalo na před (a teď nevím zda vánočně a nebo velikonočně) svátečně naleštěné skříni. Mno, výprask se nekonal, kázání také ne. Potencionální sprejer dostal do jedné tlapky hadřík nasáklý čistidlem a do druhé utírací flanelový klůcek a pod laskavým dohledem musel do původního stavu……. Pamatovalo si děťátko, pamatovalo a nejspíš i dodnes pamatuje. I já si pamatuji jeho tiché klení a vraždící pohledy. Když pak po svátcích u nás zase řádila tlupa jeho vrstevníků, tak jsem zaslechla robátkovo hlásek „to nesmíš, Patričku, maluje se jen tady, to bys musel umejt, maminka by se koukala, jestli to děláš pořádně, ještě mě bolí ruce, jak jsem…“
    Hm, po lavičkách u pískoviště pak duněly tamtamy, že jsem takovej lenoch, že nutím batole gruntovat.
    Některá veledíla mám ještě založena v deskách, občas si je prohlížíme a chechtáme se při vzpomínání na dobu a okolnosti u jejich vzniku.

     
    • Witch

      Prosinec 17, 2011 at 10:48

      jen to opatrujte, OW, třeba jednou zachrání ta díla ve finanční krizi 😉 Já až letos nebo tak nějak (moc to letí) odklidila několik trvalek keramických. To když chlapci začali před dívkami odvracet zrak a stydlivě špitali, že to je jejich dílo… aby se po pochvale rozzářili, že jsou zakopaní či zlomení talenti 😉
      Ještě to mám schovaný…

       
    • 747

      Prosinec 17, 2011 at 12:14

      😆 Nj, však víme jaká jste krkavčí matička. 😉 A teď jste mi připomněla moje experimentální fresky!!! Jj, bylo mi dopřáno pomalovat stěnu vodovkami. Bez následků a bez přemalování. Jen už si fakt nevybavím jaký to byl tehdy motiv a jak dlouho se ta zeď mým dílkem pyšnila -no, je to už takových nějakých 42 (?) let. 😀

       
  6. vonrammstein

    Prosinec 17, 2011 at 12:50

    První a třetí-paráda. Sic nevím, co to má bejt, ale líbí se mi. Za hodinu vyrážím nach Brün, snad na mě můj milovanej Dürer počká 🙂

     
    • 747

      Prosinec 17, 2011 at 13:04

      Nejen, že počká -určitě potěší víc, než tudlecta zvláštní tvorba. I když to první se mi docela zamlouvá. 😀
      Se máte, to mne za pár hodin čekají ouplně jiné „radosti“ . 😉

       
      • vonrammstein

        Prosinec 18, 2011 at 20:43

        Počkal. Krásnej byl, A Da Vinci i Munch, Pepíček Váchal a ti vostatní bastardi taky. Nenechte si ujít, milé Éro. Za těch stopade to fakt stojí. Akorát Vám v šatně ukradnou povinně bundu a foťák, Trochu jsem se vrátil o třicet let zpátky. No nic, asi to tak má bejt. Nádherný kresby tam jsou, mimochodem. Volejům nehovim, ale s tužkama si tykáme 🙂

         
  7. oldwomen

    Prosinec 17, 2011 at 16:44

    Dovražděno jest….
    Že jo, Éro, že je úplně nejlepší pustit děťátku kus zdi, se kterou do budoucna moc nepočítáte. Pár neděl se smrádě kreativně vyřádí, pár neděl se hřeje na výsluní důležitosti, pak ho výtvarno pustí a vrhne se stejně vášnivě do pokusů s třaskavinami a nebo Indiány 🙂 Puberta jej zvolna opustí, rodičům klesne spotřeba prášků na uklidnění a na bolení hlavy, domácí bar přestane vysychat……….
    ……. a po letech se děťátko hojdá na koleni s vnoučetem na verandě a u long drinku vzpomíná, co že to tenkrát namaloval, jak to obdivovaly všechny sousedky a že od táty nebylo citlivé to pomalu hned po vernisáži převálečkovat Primalexem………
    Držím palce už teď a při pondělním probuzení zintenzivním stisk.

     
    • 747

      Prosinec 17, 2011 at 16:49

      Tak tak! Akorát, že třaskaviny mě nebraly, jen idiáni. Jóóó, tehdá jsme bejvali všici Apači! 😆

       
  8. JiHei in Natura - Fotografie

    Prosinec 17, 2011 at 21:46

    Ta třetí se mi moc líbí…Je v příjemných podzimních barvách…:)

     
    • 747

      Prosinec 18, 2011 at 11:40

      Mně se u té třetí líbí jen ten zajímavý odstín modré barvy. 🙂

       
  9. Sendyman

    Prosinec 18, 2011 at 09:57

    Já bych to tak neodsuzoval. Ať si tvoří a kupuje, kdo chce a co chce. Teda v soukromý sféře. Jednotlivec, nebo soukromej galerista. Když to ovšem s oblibou dělá národní galerista, jako v případě Knížáka, za cizí peníze, je to na kriminál.
    Já osobně si dovedu představit (svůj) interiér, kam bych si některý klidně i dal, pakliže by byly tak aspoň 3×2, nebo tak nějak.
    Jediný, co mi k tomu chybí, je funkcionalisticky laděnej moderní barák na břehu Pacifiku! 😀

     
    • 747

      Prosinec 18, 2011 at 11:38

      Obávám se, že se takto nechoval jenom Knížák a že až příliš často se dnes za umění vydává totální šunt – a to nejen ve výtvarnictví. 😦

       
      • Sendyman

        Prosinec 18, 2011 at 12:46

        Nemůžu říct, že bysem úpně nesouhlasil, ale v jednom oponovat budu – mám takovej pocit, že často svůj názor vydáváte za obecnej. Kdo totiž zhodnotí, co je šunt a co není? Mám dojem, že je důležitý, jestli se to někomu líbí a kupuje to, i když mně osobně se to líbit nemusí.
        Mně se třeba docela líběj vlastně všechny ty kompozice (radši tak, než „obrazy“, protože pod pojmem „obraz“ si příliš mnoho lidí představuje více či méně realistický zobrazení reálný skutečnosti), s výjimkou č.2. Každá by se hodila jinam, ale furt na to jedno a to samý místo – na ten břeh Pacifiku!

        😀 😀 😀
        A ještě k těm galeriím – soukromý galeristi ať si kupujou co chtěj, ať sázej na mladý, nebo neznámý umělce a dělaj jim jméno. Vydělaj, nebo prodělaj, furt je to byznys. Ale ND. podle MÝHO názoru, by měla bejt trošku „konzervativní“ a nakupovat a schraňovat jen a pouze už časem prověřený díla…

         
        • 747

          Prosinec 18, 2011 at 14:01

          O soukromnících ani neuvažuji -koneckonců ti jistě platí jen za to, co má šanci někoho oslovit a to nejspíš úplný blbosti být nemůžou…i když, no dnes je s dobrým PR možný ledacos a i umění může být dobrou pračkou na nelegální prachy -jak nám právě předvedl Jyrka. 😀

          P.S. Podle čeho soudíte, že svůj názor vydávám za obecný??? 😯 Je na to nějaká metoda? Já ten dojem ani snahu totiž nemám, fakt jen ří,kám, že si myslím todlecto a ne, že si totéž myslí nebo mají myslet všichni. 😉

           
          • Sendyman

            Prosinec 18, 2011 at 15:15

            No, podle čeho SOUDÍM… Soudím z Vašich příspěvků a komentářů přece! 😀 Mám ten dojem, nebo, působí to na mě tak, že dost často se vyjadřujete ve stylu „tohle JE šunt“, „tenhle JE to a ono“ a tak. Chybí mi tam takový to „MNĚ“ se to nelíbí, „JÁ“ ho nemám rád, a tak podobně, snad mi rozumíte.
            Ale jinak přeju hezkej zlatonedělní podvečer! 😀

             
            • 747

              Prosinec 18, 2011 at 15:39

              Divný, já zas mám dojem, že se vždy snažím, aby bylo zřejmé, že to či ono si prostě myslím a zároveň někdy ani nevím, zda by to nemohlo být jinak. Například u tohoto konkrétního příspěvku fakt spíš čekám, že mne někdo navede na způsob jak to vnímat jinak, než víceméně podvodný pokus o abstrakci.
              😀
              Hezkou zlatou neděli všem…..

               
              • Sendyman

                Prosinec 18, 2011 at 20:51

                Proč hned podvod? Prostě máte nějakej nápad, naplácáte nějak barvy a buď se to někomu líbí, nebo ne.
                Třeba ten oranžovej – sám o sobě je děsně agresivní a neumím si ho představit v „normálním“ domě, nebo bytě, asi by mi z něj hráblo. Ale uměl bych si ho představit (asi tak 4,45 x 0,86) na takový terase, jako protiváhu zapadajícího Slunce. V tom Pacifiku, samozřejmě! 😀

                 
              • vonrammstein

                Prosinec 18, 2011 at 20:53

                To je zlaté posvícení
                To je Zlatá neděle.
                Máme maso a zas maso
                K tomu kousek pečeně.
                No. Tak já spal v Brně vedle terátka s třímetrovou žlutobílou krajtou.
                Bohajeho. Neznáte někdo nějakýho normálního člověka??
                Du do ledničky, krčí se tam uzenej Jadel.

                 
                • vonrammstein

                  Prosinec 18, 2011 at 21:33

                  Ech, Terárka, pochopitelně.

                   
                  • Sendyman

                    Prosinec 18, 2011 at 21:51

                    Sakja, a já myslel telátka!

                     
                    • vonrammstein

                      Prosinec 18, 2011 at 23:20

                      Tak to taky. Asi 180 a kolem devadesáti kil, půlmetrová bradka. Takže spíš tele. To máš jedno, bylo tam teplo a sucho, víc nepotřebuju 🙂 My krajánci berem zavděk skoro čímkoliv .)

                       
  10. oldwomen

    Prosinec 18, 2011 at 21:28

    vR, čistě mezi námi – normálního člověka neznám žádného.
    Jestli Vás to uklidní, mé robátko mělo, ještě v paneláku, terárko a v terárku užovku. Tvrdilo, že je kosa a že Žížalka je nažraná a tráví zahrabaná v pilinách. Mno, probudil mne uprostřed noci jekot. Smrádě-hádě si hřálo hádka na prsou. Pche ponor do pilin 🙂 A pak taky u nás měl azyl hroznýš. Jo, Boa jsem měla na verandě necelého půl roku. Už jsem přemýšlela, se zkracujícími dny, kterak topení… Uf, odvezl si ho majitel. Haďour je u zbrojnošů v Náměšti.
    Pak manžela napadlo, že se bude léčit z arachnofobie pěstěním sklípkanů. Měla jsem jedinou podmínku – jen nejedovaté a nevyvolávače astmatu. Přinesl Brachypelmu Albopilosu, ubytoval ji naší ložnici, přinesl i moudrou knihu, že mi dokáže, jaký mírný zlatíčko…. Tak jsem knihu vzala, otevřela někde uprostřed a citovala: „Všechny druhy sklípkanů jsou . Brachypelmy v ohrožení nebo rozrušení metají ze zadečku chloupky, které vyvolávají silné alergické reakce…….
    Přežil. Manžel i pavoukovec.
    Uzený jadel je dobrá volba. Inspiroval jste mne.

     
    • vonrammstein

      Prosinec 18, 2011 at 21:45

      Tak to jsme nejmíň dva. Město dělá s lidima divný věci. Ne, nebudu vyprávět. Já su spokojenej, že mě letos nikdo netrefil popelníkem mezi rohy.
      Já z hadů žádnou fobii nemám, běžně si je drbu za ušima. Akorát ta žlutobílá kombinace je votřesná. Nevylezl, pokud vím, spal jsem jak zabitej. Asi bych se ani nevšim. To víte. Slivovica.
      Ovšem pavouky nebrat,. Sic jich mám, plnej barák, ale eště si to domů vědomě nosit? Depa. Je to ošklivý a má to moc očí a nohou. Astma už neřeším, vykurýrovalo mě první sekání vlastní trávy. Fčíl se už dusím jenom z cigaret.

       

Zanechat Odpověď

 
