RSS

Památky v Geroně – od Sluníčka

16 říj

V historické části města Gerona najdeme spoustu architektonických památek, které stojí za zhlédnutí. Jak jsem se již zmiňovala, Pyrenejský poloostrov byl po několik století osídlen z velké části severoafrickými muslimskými Maury. Svého vrcholu dosáhla islámská kultura na poloostrově v 10. století, poté začala upadat. V době panování Izabely Kastilské a Ferdinanda Aragonského došlo k vyhnání muslimů a Židů ze země, ale zůstalo zde po nich mnoho zajímavých staveb. V Geroně jsou to například dobře zachovalé arabské lázně, po židovských osídlencích zase židovská čtvrť a také spousta krásných kostelů. Do arabských lázní se můžete zajít podívat a udělat si představu o tom, jak se tenkrát žilo a jak arabové dbali o hygienu. Lázně byly postaveny koncem 13. století a tvoří je několik částí. V té první u vstupu je zastřešená kašna s čistou studenou vodou.Další část arabských lázní je COLD ROOM – studená místnost a další WARM ROOM A HOT ROOM, tedy něco jako sauna. Poslední část byla OVEN AND BOILER, tam se topilo a děla horká voda a pára. Prostě na tehdejší dobu to musel být výjimečný luxus se v takových lázních „láznit“ – tedy koupat, cachtat, relaxovat, lelkovat a vůbec si hezky mokře lebedit.  😀Lákavý je už pohled na vstupní část lázní z venku.

A za prohlídku stojí v Geroně, vedle arabských lázní, také několik vskutku krásných kostelů….

 
komentářů 76

Posted by on Říjen 16, 2012 in LSD

 

Vlastnosti:

76 responses to “Památky v Geroně – od Sluníčka

  1. Sendyman

    Říjen 16, 2012 at 13:09

    Jejkotemankote, to je nádhera…
    Teda, né že bysem tam nebyl, ale jak jsem kdysi psal, už je to asi 20 let a o fotky jsem přišel… Milý připomenutí. Díky, Sluníčko. Za fotky i za reportáž.
    Mimochodem, když jste zákonitě zmínila ty Maury, tak to byla asi jediná doba, kdy Španělsko skutečně vzkvétalo. Sice pod nadvládou Maurů, ale oni tam nechali žít všechny – křesťany, Židy a pochopitelně i muslimy. Od té doby mám dojem, že žijí z podstaty. Jak zvítězila conquesta, a všechny jinověrce buď vyhnali, nebo zavraždili, jdou do kopru. Pravda, nadechli se v 15. století, to bylo možná z té podstaty, ale jen nakrátko. Od té doby nic, jen průser.
    Snad ten Real a hlavně Barca, ale zas takový fotbalový fanoušek nejsem, takže to mě nevzrušuje, i když se zcela mimořádně na El Clásico taky rád podívám.
    Nejlepší věci tam zanechali Maurové, a nebo to, co proti Maurům postavili…
    O tom, jak si vedou teď, svědčí jednak jejich současná hospodářská situace, druhak, jak dlouho stavějí chrám Svaté rodiny… Dílo jednoho z nejlepších synů jejich země, který je mohl potkat.

     
    • Sendyman

      Říjen 16, 2012 at 13:18

      Ačkoliv, co to blábolím…
      Naši předci taky dostavěli katedrálu sv. Víta (a teďkonc už i Václava a Vojtěcha) až ve 20. létech 20. století. Taky jsme si dali načas. A dýl…

       
    • 747

      Říjen 16, 2012 at 14:04

      No jo, kam by kvaltovali, když je teplo a u vody se dá válet celej den skoro šest měsíců v roce… 😛

       
      • Sendyman

        Říjen 16, 2012 at 15:35

        No jo, taky jsem si myslel, že vo tom to je. Ale to my nemůžem, od dob Spanilejch jízd móře nemáme. Tak proč to tady vypadá, jak vypadá? Kde se ty lidi válej? Na Lipně? (Cha, cha, to byl vtip.) A ještě se „rudá záře“ rozprostřela nejen nad Kladnem.
        Doprdele, až se mě to bude tejkat, tak snad k těm volbám ani nepůjdu. Bylo by to poprvé.
        Ale nastartováno mám, to zas jo… „Pravičáka“ ťulpase Nečase volit nehodlám.

         
        • Sendyman

          Říjen 16, 2012 at 15:54

          Ále co, to neřešme. To ať si vyřeší každej sám ve svý hlavě, to sem netahejme. To já jen, že jsem tak nasranej…
          Každopádně díky Sluníčkovi (nebo Sluníčce, když je to žencká? 😀 ) za krásný fotosy i povídání.
          Jako bysem tam znova byl, a stál na těch schodech…
          Dík.

           
        • 747

          Říjen 16, 2012 at 15:54

          Asi v tom budou i jiné aspekty. Já Vám nějak nevím, ale pořád ty Španěláky vnímám jako takové trochu vyspělejší Cikány. 😦 Nemůžu si pomoct.
          (Jo, rudá záře je děs, ale vo tom je to na před-předešlém příspěvku.)

           
  2. JiHei - Fotografie

    Říjen 16, 2012 at 15:55

    Nádherné fotografie – teda Vy jste se na té dovolené s tím focením pěkně vyřádila! A moc se Vám to povedlo… 😉 Památky v Geroně musely být opravdu nádherné..Jak dlouho jste tam vlastně byla? Stihla jste toho opravdu hodně nafotit a asi i nachodit….Byla jste vůbec schopná ještě nějakého večerního života? Já bych sebou asi práskla do postele a nedostal by mě už nikdo a nikam nikam… 🙂 No i když…doplazit se z posledních sil někam do blízké hospůdky na kus řeči – to bych možná dokázala…. 😉 😎

     
    • Sendyman

      Říjen 16, 2012 at 16:45

      Jitko, Vy jste vážně z jiný, elektronický doby. Ale to Vám nevyčítám, tak to prostě je…
      Já se tam tenkrát „vyřádil“ s asi tak 30 ruličkami kinofilnu Kodak (na celý dovolený, nejenom v Geroně), takže á zhruba 36 fotek na ruličkui, spíš míň, každá se nepovede….
      Dokud nevyvoláte (a to možná neznáte – takový to: semtam nasvítit, semtam přidržet, pak to máchat v několika koupelích…), nevíte co máte.
      Takže o „řádění“ bych nemluvil, Dneska je jiná doba. Sice tuším, jak to myslíte, ale dneska je to jinak. V mobilu mám lepší rozlišení, než kde jinde, co jsem kdy měl.Takže o „řádění“ to není, to je dneska lehký. Je to o očích. A to je důležitý, Však Vy víte, sama je máte excelentní.
      Jen važte slova. 🙂

       
      • 747

        Říjen 16, 2012 at 17:05

        😯 Co je chybně na „řádění“ s foťákem? Zvláště, když Sluníčko dokumentovalo památky fotyho-digi-aparátem takřka poprvé. Myslím, že si zaslouží obdiv, jak se jí ty snímky povedly. 🙂

         
        • JiHei - Fotografie

          Říjen 16, 2012 at 18:00

          To neřešte, milé Éro…Já to taky neřeším. Můj komentář byl určený pro Sluníčko..a to mi určitě časem rádo a (jako vždy) mile odpoví. A „vážit slova“? Kvůli komu? Proč? Nevidím jediný důvod. Ani k další reakci, ani ke znepokojení.

           
          • Sendyman

            Říjen 16, 2012 at 19:16

            Nepochopila. Inu, i to se mi občas stává (ale proč skoro furt? 😀 ).
            Jitko, já to myslel jenom v tom dobrým a k obdivu k Vašim očím. Teda těm fotografickejm.

             
            • 747

              Říjen 16, 2012 at 19:31

              Nj, to jsou nevýhody psaného. Snadno se tak smysl posune jinam, než je myšleno. 😀

               
              • Sendyman

                Říjen 16, 2012 at 19:41

                No, naštěstí tohle mě „neživí“. 😀

                 
    • sluníčko

      Říjen 16, 2012 at 20:59

      Takže ahoj Jituš, pár slov k tomu mému výletu: dlouho jsem nikde necestovala, hodně čtu a zajímám se o historii, památky,…a jiné….letos na jaře jsem se rozhodla konečně vyrazit. Sbalila jsem si kufr, kamarádku, zaplatila zájezd na týden do Katalánska a jely jsme. Přesně jako ve filmu Účastníci zájezdu. Ubytování na pobřeží v Malgrad De Mar, každé ráno jsem byla před šestou v moři, potom jsme vyjeli někam za krásami (Bracelona, Gerona, Montserrat, Figueres, Besalú), večer opět koupání v moři, prostě jsem si užívala každý výlet, moře……památky úžasné, to psal i Sendy, nachodila jsem každý den hrozně moc km po památkách, po Montserratu po horách sama, spoustu km jsem naplavala v moři a chodila po plážích, pro mě to bylo úžasné. Takže jsem po výletu na Montserratu nemohla ani vyjít schody v hotelu, večer jsem nemohla ani na disko. To bude třeba příště…….

       
      • JiHei - Fotografie

        Říjen 16, 2012 at 21:11

        No tak to byla hodně bohatá dovolená! Tolik krás a tolik pohybu… Tak nějak podobně jsem asi prožívala mojí první lyžovačku v Alpách. Už jsem skoro nemohla, ale ještě přece musím zkusit tamtu sjezdovku a ještě tuhle a tahle je taky nádherná….a zítra znovu na ledovec…a večer ještě courat venku..:) A tak to má být… 😉

        Taky teď nemám moc času na povídání…mám trochu náročnejší dny a víc práce. Mějte se moc hezky, Sluníčko…. a těším se na další Vaše fotky a vyprávění 😉

         
  3. oldwomen

    Říjen 16, 2012 at 15:58

    Sluníčko, dík. V deštivém dni zahřálo i potěšilo. Jak fotky, tak povídání.

     
  4. sluníčko

    Říjen 16, 2012 at 18:17

    Ahoj Sendy! Ahoj Jituš! Ahoj všichni, kdo máte rádi památky jako já……a toulání jako já……a krásné dny plné sluníčka a pohody v duši. Jak říkal Zákopčaník v počasí: slunce v duši. Tak to jsem já, všechny tedy zdravím do delší pauze. Mám pořád plno práce, takže se k psaní dostanu méně. Ale moc mě těší, že se vám vše líbí. Brzy se rozepíši víc, teď ještě musím jít upéct koláč, potom budu pokračovat.

     
    • Sendyman

      Říjen 16, 2012 at 19:39

      Ahoj.
      Já radši zase zalezu, do pryč. Cejtím na svý „nejskvělejší“ a odsrdcejdoucí příspěvky jakousi tenzi.
      Možná jsem se blbě vyjádřil, nevím. Ale myslel, jsem to dobře.
      Každopádně, hodně hezkejch zážitků bez ambice „fotografa“, nebo „reportéra“. O to jsou cennější.

       
      • 747

        Říjen 16, 2012 at 20:17

        Ale toš! Tenze nechte vytenzit a hlavně nečmárejte čerty po zdech! Tady jde přece vždy a hlavně o zábavu. 😀 😀 😀

         
        • Sendyman

          Říjen 16, 2012 at 21:31

          Neserte! 😀 Když jsem neměl v Práglu co pít, jaK Vám bylo s plným sklepem?

          😀 😀 😀
          Moraváci jedni. A prej jsou to Bratři… 😀

           
          • 747

            Říjen 16, 2012 at 22:07

            Mňo, jak by bylo? Dobře!!! 😆 A asi mi to nebudete věřít, ale také střízlivě. 😉 Solidárně jsme totiž doma v době prohibice nepili. No, skoro nepili. Nějaký to daiquiri a mojito proběhlo, ale to hlavně proto, aby se nezkazily banány a došla svého údělu máta. 😛

             
          • oldwomen

            Říjen 16, 2012 at 22:08

            Chlapče drahý, bratře skoro rodný, copa se to děje za pnutí podsklepní 🙂 ? Stačilo dojet a pobejt. 🙂 😛 😆 Nepili jsme solidárně s vámi. Rozkaz zněl jasně – ani kapka nazmar.
            😦 nejhůř to odnesly ryby v Bečvě. Likérka DRAK vylila sudy s podračeným alkahólem do kanálu.

             
            • Sendyman

              Říjen 17, 2012 at 04:27

              I to byla varianta, na kterou jsem pomyslel. Vážně. Ale život mě nasměroval jinam, navíc jsem nechtěl votravovat..
              No, přežil jsem, i když to bylo krutý…! 😀 Navíc bez Tvýho úžasnýho sejra.
              Ale prej se na lidstvo mají klást náročný cíle!
              😀 😀 😀

               
      • sluníčko

        Říjen 16, 2012 at 20:43

        Ahoj Sendy, jsem ráda, že ses konečně po delší době opět ozval. jsem hrozně moc ráda, že píšeš bezvadné příspěvky a navíc znáš Katalánsko určitě víc jak já. Teď si o tom popovídáme, doufám že budeš chtít.

         
        • Sendyman

          Říjen 16, 2012 at 21:19

          Tak to určitě ne (to se týká tý znalosti)! Jenom jsem se tam mihnul, a už je to víc, než těch avizovanejch asi 20 let. I když k tomu připočítám občasný návštěvy v rozmezí 2,5 – 6,5 roku, jako bych se tam narodil, ale už je to asi 50 let, teda, od toho menšího data ( 😀 ).
          Chytlo mě to, sám nevím proč. V Katalánsku je nádherně. Pro tůristu určitě. Nevím, jak jsou s tím pocitem domorodci.

           
          • sluníčko

            Říjen 16, 2012 at 23:09

            Ale píšeš o Katalánsku moc zajímavě, je vidět, že to tam znáš a v historii se také vyznáš….památky jsou tam nádherné, ještě se chci jednou podívat do Granady. V Granadě jsou podle mého nejkrásnější stavby Maurů, příroda…dnes je Španělsko v krizi, je to tam trochu i vidět. Neláká tě to tam někam zase zajet?

             
            • Sendyman

              Říjen 17, 2012 at 04:48

              Láká. Určitě láká. Ale v současný době mě nejvíc láká myšleka všeho se zbavit a odjet někam na Jamajku, nebo na Galapágy, nebo nevím kam. Austrálie by byla taky dobrá.
              Prostě spálit mosty a zdrhnout, dokud je čas. Už mě to tady sere.
              Fakt.
              A pomáhat zvyřátkům, lidi jsou svině. Obecně, samozřejmě, pár výjimek znám 😀

               
              • 747

                Říjen 17, 2012 at 10:16

                S tou Austrálií ofafrně… Právě proto, aby ti, kdo o ní uvažují věděli o čem to je, sem dávám i poněkud neturistické informace. O bydlení a vůbec životě tam ještě bude řeč. 😉

                 
                • Sendyman

                  Říjen 17, 2012 at 18:14

                  Ale proč „ofafrně“? Jsou prostě země, kde se dá něco ulovit, aby se jeden uživil. Na druhou stranu, taky se může stát důležitou součástí potravinovýho řetězce.
                  Furt lepší, než se stát naprosto nevýznamnou součástí našeho důchodovýho systému!

                  😀 😀 😀

                   
                  • 747

                    Říjen 17, 2012 at 18:56

                    Checht, už Vás vidím, jak lovíte klokany… vyčkejte a dočtete se, pak uvažte jaká je realita a co jsou jenom sny. Pečení holubi nelítají ani tam. Skutečně totiž platí, že všude chleba o dvou kůrkách a bez peněz nebo výdělečné činnosti na tom nejste nikde líp. Kecy o ohromných výdělcích za nic jsou lži, kterým věří jen ten, kdo nikdy nebyl dál, než u Mělníka a to zrovna Vy nejste. 🙂

                     
                    • Sendyman

                      Říjen 17, 2012 at 19:05

                      A máte pocit, že čekám na pečený holuby?
                      Tady sranda i nadsázka končí, víte? Chci jen šanci. Chci.

                       
                    • oldwomen

                      Říjen 17, 2012 at 20:02

                      Sendy, velmi jsem zvažovala Kanadu. Už jsem byla připravena na jazykovou zkoušku, hledala jsem zaměstnavatele, měla vypsaný itinerář kudy tudy do Vídně. Jsem o kousilínek mladší než ty a s méně viditelným handicapem. Bylo mi jedno, zda budu dělat někde na farmě a nebo řemeslo – ať už éra a nebo obyčejnskou elektrikařinu. Už jsem měla i kupce na krávy a kozy. PST. drahoušek netuší.
                      Velice špatně se mi to píše a vyslovuje se mi to ještě hůř. Máme po sezoně, nechali jsme si ujet vlak.
                      Tak jsem připustila sviňu a řekla, že neprodám.
                      Práce ubývá všude 😦 a s holým zadkem nejsme vítáni nikde.

                       
                    • Sendyman

                      Říjen 17, 2012 at 20:20

                      Však vím, milá Stařenky. Ohne prdel.
                      Plácám se v tom, nikomu to nepřeju.
                      Jen nějak nevím, jak z toho kola ven. Prostě se mi hlavou honí různý alternativy.
                      A zatím ta, že sežrat, nebo se nechat sežrat, mi vychází skoro nejlíp…
                      Vím. Blbý.

                       
                    • Sendyman

                      Říjen 17, 2012 at 20:38

                      Ha, kudy do Vídně? To mám zmáknutý:
                      Furt rovně, a až přijedeš k těm několika obydlenejm chýším (taková lehká zatáčka), tak doprava. Z Tvýho pohledu doleva. A je to.

                      😀 😀 😀

                       
                    • 747

                      Říjen 17, 2012 at 20:46

                      Nedělám si srandu a taky nevím, co zrovna řešíte (myslím ve Vašem životě). Jediné o co se snažím je informovat realisticky a nic neidealizovat. Vím, že Vy pečený holuby nevyhlížíte, jen se občas zdá, že si nepřipouštíte některé skutečnosti. OW to celkem trefila. 😉

                       
                    • Sendyman

                      Říjen 17, 2012 at 21:08

                      To připouštím.
                      Možná bych potřeboval řetěz. Starej je pryč, a myslel jsem, že mě to osvobodí. Abych se zase nadechnul, a začal vnímat realitu. Ale bez „řetězu“ to asi nejde. Aspoň mně to moc nejde. A to nic proti váženým dámám, které jsou vašimi manželkami. Někdy to vyšlo.
                      Mně ne.
                      Blbý, vážně blbý. Já vím.
                      I´m alone. A nevím, co s tím.
                      Průser. Můj, každopádně. Do novýho vztahu se mi totiž nechce.

                       
                    • 747

                      Říjen 17, 2012 at 21:49

                      Aha. No, ale to nevypadá na problémy, které by vyřešilo stěhování. I když, co já vím… Jen se mi zdá, že by to bylo namísto vyřešení jednoho, navršení hory dalších a ještě méně řešitelných.
                      V každé situaci je ovšem podstané, nechat si poradit skutečně rozumnýma lidma, řešit aktivně, co řešit jde a hlavně chyby neopakovat. 🙂

                       
                    • Sendyman

                      Říjen 18, 2012 at 04:31

                      Ále to nic. Normální podzimní depka. A když navíc děláte něco na 20% mozkový kapacity, jenom z podstaty, proto, abyste měl na živobytí, je to dost deprimující a znásobuje se to.
                      A anžto mi nikdo smysluplnou práci nechce dát (jediným a rozhodujícím důvodem je věk), zdá se mi, že ta varianta s exotickým cílem smysl má. Zkusit se má leccos.
                      Furt lepší skočit mezi žraloky, nebo lední medvědy, až to nepůjde, než se stát obětí tohohle důchodovýho systému!
                      😀 😀 😀

                       
                    • 747

                      Říjen 18, 2012 at 10:56

                      Pomněte však, že tady alespoň nějaký důchodový systém existuje, zatímco většina Vámi zvažovaných destinací nedá nic a máte jen to, co jste si za život sám nasyslil. I tu almužnu, co Vám zde stát milostivě poskytne, by Vám tam i onde záviděli. 😉

                       
                    • Sendyman

                      Říjen 18, 2012 at 12:21

                      No právě. Ale tam aspoň můžu skočit mezi ty žraloky. Co můžu tady?

                      😀 😀 😀

                       
                    • 747

                      Říjen 18, 2012 at 12:46

                      Hm, tož na Macochu to máte daleko, ale zase by Vám během cesty mohlo doklapnout, že tak zlé to nikdy není. Vždycky na Vás ještě čekají nějaké radosti, na které stojí za to počkat. Nemůžete chtít všechno hned. Za rok či dva se nejspíš budete divit jak Vás takové věci vůbec mohly napadat. 😀

                       
                    • Sendyman

                      Říjen 19, 2012 at 00:34

                      Na Macoše jsem byl. I tu fotku, jak tam ten první českej (a moravskej) přemožitel Kanálu (nemůžu si vzpomenout) dělal stojku na ruce na tom zábradlíčku nad tou velikou dírou – brrrrr.
                      I v Punkvě jsem byl.

                      A jaký máte další argumenty?

                      😀 😀 😀

                       
                    • 747

                      Říjen 19, 2012 at 13:00

                      Tož, to je těžká otázka….. Dál mám třebas to, že všichni moji známí sebevrazi by dnes určitě byli šťastní, kdyby neskočili, nepustili plyn nebo nesnědli ty blbý prášky. 😦 Každý má občas blbé období, ale vždycky taky šanci na lepší.

                       
  5. Witch

    Říjen 17, 2012 at 06:54

    Španělsko říznuté Maury já prostě můůůůžu!!! Díky za zahřátí v chladném ránu 🙂

     
    • sluníčko

      Říjen 17, 2012 at 21:37

      Sendy se zmínil o Maurech a o době, kdy žili ve Španělsku, než začal boj za osvobození – reconquista, který vyvrcholil za vlády Izabely a Ferdinanda vyhnáním muslimů a židů ze zěmě. Tehdy došlo ke spojení jejich království a tím vzniklo Španělsko. Po Maurech i Židech je ve Španělsku hodně památek, zvláště na jihu země. Jen si nedovedu představit, jak by to vypadlo ve Španělsku a vůbec v Evropě dnes, kdyby tenkrát ty Maury nevyhnali, to bychom byli asi všichni muslimové. A to tedy ne. Tenkrát možná žili vedle sebe ve shodě, ale dnes jsou lidé jiní, islám se rozpíná všude, lidé jinak žijí a mají jiné nároky na živobytí než tenkrát…..určitě bychom měli teď jiné starosti, takže je možná dobře, že to tenkrát bylo tak, jak bylo.

       
      • 747

        Říjen 17, 2012 at 21:49

        Ufff, z tý představy jak by to bylo, kdyby …. mě úplně polilo! Brrr! :mrgreen:

         
      • Sendyman

        Říjen 18, 2012 at 04:07

        Aby nedošlo k omylu – já taky nechci bejt muslim! 😀
        Já jen, že tenkrát to šlo. Určitě je jiná doba, ale…
        Je otázka, čemu říkáte „osvobození“. Od čeho? Od toho, že tenkrát tam mohli různý lidi s různým přesvědčením žít pospolu, v podstatě v míru a pohodě? „Osvobození“. Za cenu vyhnání a povraždění jinejch lidí s odlišným názorem?
        Ale to je na dlouhou debatičku. ..
        Která stejně nikam nepovede. ;-D
        Jediný, kam to došlo, že katolická vrchnost, jmenovitě Jan Pavel II., bratr Polák, veřejně políbil Korán.
        Tak takhle ne. Ale souhlasit se mnou nemusíte! 😀

         
        • Sendyman

          Říjen 18, 2012 at 04:46

          Omlouvám se. Vy (a nebo Ty), jsi mi tykala, a já Ti vykám. To má dlouhou hystóryji v prapůvodních začátcích RX, modří dávno vědí. Je to ve mně zažraný.
          Ale nevadí mi to, absolutně ne.
          Je to jen síla zvyku. 😀

           
        • 747

          Říjen 18, 2012 at 10:37

          Brrr! (jakože ta lóbačka) 😈

           
          • Sendyman

            Říjen 18, 2012 at 11:48

            „Lóbačka“ – to je Hantec, nebo jste si to právě vymyslel?

            😀 😀 😀

             
            • 747

              Říjen 18, 2012 at 12:41

              Spíš asi hantec, já nevím, znám to tak dlouho, že vlastně netuším odkud to přišlo. 😛

               
              • oldwomen

                Říjen 18, 2012 at 12:51

                Lóbačka je pozůstatek po strécovi Křópalovi z Holomócééééé

                 
              • Sendyman

                Říjen 18, 2012 at 16:10

                To je děsivý, jak někteří (Vy, ano VY! :-D) si nevážej vlastní kultůry. Frantu Kocourka na Vás!

                😀 😀 😀

                 
                • 747

                  Říjen 18, 2012 at 16:44

                  To jako, že bysme se ním lóbali? 😯 I Vy brutálisto! 😛

                   
                  • oldwomen

                    Říjen 18, 2012 at 19:53

                    Tedy, sama za sebe… ehm… když si tak zavzpomínám na tu dobu černobílých fotek a ještě nevinnosti undergroundu… přátelé, promiňte, ale ani kdybychom na pustém ostrově jen my dva soudek archivního burčáku byl… ne. Tato lóbačka by neklapla.

                     
                  • Sendyman

                    Říjen 18, 2012 at 20:23

                    Však Vy víte, jak jsem to myslel. Franta Kocourek, Boris Tiger, velikej Lamač, dej mu Nebe věčnou slávu, oživovatel a rozšiřitel (ješiš, to jsou příšerný slova! 😀 ) Hantecu i za hranice Zatáčky, až do Práglu je vyhlášenej – a Vy si dovolíte říct „nevím“. Ten kluk musí rotovat v hrobě, jak nilskej krokodil! Styďte se, Vy brněnskej… Ále co…

                    😀 😀 😀

                     
                    • 747

                      Říjen 18, 2012 at 21:28

                      Ať si Fanouš klidně rotuje, hlavně když se s ním nebudu muset lóbat! 😛

                       
                    • Sendyman

                      Říjen 18, 2012 at 21:35

                      Nemohu s Vámi souhlasit. Připouštím, že je to můj „problém“.
                      Ale my máme svýho Mozarta, vy máte svýho Frantu Kocourka. Měli bychom si jich vážit… 😀

                       
                    • 747

                      Říjen 18, 2012 at 22:26

                      Tak Mozarta (- i toho Vašého) si klidně vážit budu, ale s Fanóšem mám problém. A to i kdyby jsme fakt nakonec měli to Franta Kocórek Airport Brno. 😛

                       
                    • Sendyman

                      Říjen 18, 2012 at 23:27

                      Aha. Tak to zase víte asi víc než já. A nechci víc vědět. Pro mě byl Franta „Ikona“.
                      Basta. Sorry. 🙂

                       
                    • Sendyman

                      Říjen 18, 2012 at 23:42

                      Nechte mi tu brněnskou ikonu, prosím, Aspoň z mýho pohledu. (A Donutil v tom nehraje žádnou roli)
                      Pak by mi zbyl „jen“ ten úžasnej funkcionalismus, a to by bylo trošku studený, nemyslíte? -)

                       
                    • 747

                      Říjen 18, 2012 at 23:50

                      Ale ne, to já jen žertuji s souvislosti s mým příspěvkem „Járovo nebo Frantovo?“ 😉
                      (Makám na dalším kousku, za chvíli to tu bude.)

                       
  6. 747

    Říjen 18, 2012 at 11:13

    Jak by to tady vypadalo napovídá i tento zajímavý článek, na který upozornila OW:
    http://neviditelnypes.lidovky.cz/svet-posmech-a-precitlivelost-dve-ucinne-moderni-zbrane-p2x-/p_zahranici.asp?c=A121016_221949_p_zahranici_wag
    z textu:
    Evropa je už nyní dost k nepoznání – však postačí se vydat na turistickou procházku. Pár kroků od vyhledávaných historických památek se vstoupí do paralelního světa, kde žena si netroufne vyjít na ulici s nezabalenou hlavou. Muslimská ghetta, ovládaná náboženskými fanatiky. Ve Francii polovina muslimů se netají svou primární loajalitou vůči islámu a nikoliv k nové adoptivní vlasti. Ve Velké Británii rovněž třetina se hlásí k ideálu jednotné vlády kalifátu nad celičkým světem.

    Přibývá rekordní počet jak mešit, tak i věřících. Přívrženci islámu vynikají nejen svým počtem, ale i důrazem na vlastní sensitivity – citlivosti, háklivosti, jakož i domáhání se respektu – trumfy to k nepřebití, v přemnoha podobách. Například požadavky o státním uznání jejich náboženských svátků, závazných pro celý národ.. Ve Francii se učitelům doporučuje, aby se žactvu nezmiňovali o autorech, na něž sensitivní muslimové jsou alergičtí (Voltaire, Diderot například). Z těchže důvodů nejen ve Francii je radno se vyhýbat jakékoliv zmínce o holocaustu, což uráží senzitivní muslimy v jejich víře, že holocaust neexistoval.

    Výtečný text (Lea Vojteková, „Co všechno uráží muslimy“, Věstník Sokol Sydney, červenec-srpen, 2012) informuje, jak senzitivní muslimy urážejí i hračky, medvídek Pú a prasátka zejména. Též obrázky Josefa Lady, nejvíce jim vadí kozel Bobeš. Islámská španělská asociace se domáhá zákazu cestovat se psy v autobuse a rovněž chodit se psem v ulicích s muslimským obyvatelstvem.. Přítomnost psů je důkazem diskriminace následovníků Alláha, uráží jejich právo na náboženskou svobodu, jejich právo žít v souladu s učením Koránu. Další příklad ze Španělska: učitel zeměpisu ve třídě cosi vykládal o šunce. Jeden z žáků protestoval, že taková zmínka uráží islám, a jeho rodiče na pedagogického opovážlivce podali trestní oznámení.

    Nejednou vídáme hloučky nasupené, zlověstně se tvářící i počínající islámské mládeže, v rukou plakáty s jednoznačnými hrozbami, požadavky jako ZABÍT KAŽDÉHO, KDO URAZÍ ISLÁM, UŘÍZNOUT HLAVU KAŽDÉMU, KDO ISLÁM URAZÍ, ISLÁM BUDE VLÁDNOUT CELÉMU SVĚTU, PRYČ DO PEKLA SE SVOBODOU. Ve Velké Británii restauratér Mohammed Anwar porušil dopravní předpisy, ignoroval příkaz omezené rychlosti, hrozila automatická ztráta řidičského průkazu. Nestalo se tak s ohledem na skutečnost, že dotyčný je bigamista, spěchající mezi dvěma manželkami. To v zemi, kde bigamie je trestná. Ne však pro každého

     
    • Sendyman

      Říjen 18, 2012 at 12:37

      Je to děsivý. Ještě se ozvu, teď musím běžet.

       
    • Sendyman

      Říjen 18, 2012 at 21:13

      K tomuhle jsem se chtěl vyjádřit, ale nebyl čas. Hodně lidí mě tady zná, někteří i osobně. Bejvaly roky, kdy jsem byl skutečně multikulti a velmi liberální – říkal jsem „A co? Ať si ty kluci muslimácký ty svý mešity a minarety tady postavěj, mě neubyde, máme přece svobodu a každej má právo na víru.“.
      I takovej stařík jako já se může vyvíjet. Už dávno si to nemyslím.
      Stačilo. V Londýně, a i v jinejch větších britskejch městech, jsou k vidění cedule, že „Tady platí právo šaría.“. To jako co? Popírat právo země, která je přijala za vlastní?
      A další průser, a možná horší – a to si možná moc lidí neuvědomuje: taková Jižní Amerika (a nejen ta). Je hodně katolická, ale proto, že to tam „zpacifikovali“ brutální silou, a potom už si lidi zvykli.
      Ale co třeba Indonésie? Vzdálená od prazemě Islámu tisíce kilometrů? Žije tam nějakých, asi víc než 200 milionů obyvatel. Jedna z nejlidnatějších zemí světa. Bejvali to hinduisti, nebo buddhisti, sám nevím, nejsem na to odborník. A teď? Asi z 90% jsou muslimové. Naprosto dobrovolně, aniž by tam kdy vstoupila okovaná bota Araba (na rozdíl od tý Jižní Ameriky, tam těch okovanejch katolickejch bot bylo víc, než dost.).
      Chápete lidi to nebezpečí? Je plíživý a o to horší…
      I takovej borec, jako Cassius Clay se stal Muhammadem Alím…
      Bojím. Anžto já nechci. Ale snad nedožiju.

       
      • Sendyman

        Říjen 18, 2012 at 21:24

        Co jsem udělal blbě, že tam mám místo Sendyky nějakou matlaninu a musím čekat na schválení? 😀

         
        • 747

          Říjen 18, 2012 at 21:29

          😯 Netuším. Někdy se to stane, když chybně napíšete mailovou adresu.

           
          • Sendyman

            Říjen 18, 2012 at 21:39

            A nemohl byste mi tam ten vobrázek vyměnit? Jestli je to problém, tak se na to, víte co.
            Ale já jsem z toho celej nesvůj! 😀

             
            • Sendyman

              Říjen 18, 2012 at 23:44

              Děkuju! 😀

               
        • Sendyman

          Říjen 18, 2012 at 21:30

          „Sendynky“. Ale už vím. Nějak se mi tam do toho políčka dostalo „s Sendyman“, nebo tak nějak podobně. To je strašlivý, to zní skoto jako „soudruh Sendyman“. Nedivím se, že mě musíte schválit… 😀

           
          • 747

            Říjen 18, 2012 at 22:28

            Třebas to mohlo bejt svobodník Sendyman nebo s-akra Sendyman! 😈

             
            • Sendyman

              Říjen 19, 2012 at 00:05

              Svobodník nikdy. Dycinky vojín a nazdar. Ale s tím Sakra-Sendymanem jste na to kápnul! Nevím, jestli to víte, nebo se Vám to jen tak povidlo.
              Na Aukru (a to tam lezu tak jednou za dva měsíce), už jeden Sendyman byl. Bůhví z jaký prdele. Nemohl jsem se přihlásit, už to bylo zabraný. Koho by to napadlo?. No, tak, jak jsem byl nasranej, tak jsem si tam přidal to „Sakra“, a vono to funguje!
              😀 😀 😀

               
              • 747

                Říjen 19, 2012 at 00:07

                😯 Tak to je trefa! No, jen mě to tak k Vám sedělo. 😛 ( Aukro nevyužívám.)

                 
  7. jak

    Říjen 31, 2012 at 22:47

    cekala jsem, ze se diskuze vrati k laznim a ono nic 😦 malem jsem je jednou navstivila, kamaradky se dohodly a vyrazily, ale zenske si jaksi nemohou vybirat, musela jsem zustat doma. povidaly, jak to bylo prima. travi se tam tak pul dne, bere s sebou jidlo, pomalu cloveka vydrhnou, umyjou, pak si posedi s cajem a nakonec dostane jeste darecek, vetsinou olivove mydlo. ted uz jsem starsi, zajit bych mohla, ale bohuzel situace uz to nedovoluje. skoda. snad se da vsecko jednou do poradku, svet se uklidni , lidi se prestanou honit za penezmi .
    a pak se prijedte podivat. do damasku.

     
    • 747

      Říjen 31, 2012 at 23:24

      Nj, prošvihnuté příležitosti se málokdy vrací. 😦
      Diskuse jsou tady k tématu obvykle spíše jen první den, kdy je ten který příspěvek publikován. Další dny už se pak ponejvíce kecá o čemkoliv, kam se z původního tématu odbočí a někdy jsou to zatáčky vskutku nečekané. 😉 Nu, a jakmile je pak publikován nový příspěvek a vzneseno nové téma, už se nad tím „starým“ zavře voda a zase se kecá první den o novém tématu a pak o čemkoliv a tak pořád dokola… Stejně jako v životě – jede se dál. 😀

       
  8. jak

    Listopad 1, 2012 at 08:08

    no jasne, priste budu rychlejsi 🙂

     

Zanechat Odpověď

 
