RSS

Náš bubák

05 lis

Vyřezávání veselých dýní si pamatuji už z dětství. O nějakým Halloweenu jsme neměli zdání, ale tvorba dýňových bubáků a strašidel nás bavila i tak. Letos jsme si konečně nezapomněli na zahradě nějakou tu dýni zasít a i když asi úplně nedozrála, protože zůstala do poslední chvíle žlutá, mohli jsme si zavzpomínat na školní léta při vydlabání podzimního bubáka. A co vy? Dlabete? Bubákujete?  😛 

růz. 023a v noci……

růz. 024

 
komentářů 48

Posted by on Listopad 5, 2013 in CIA

 

Vlastnosti:

48 responses to “Náš bubák

  1. 747

    Listopad 5, 2013 at 15:33

    Bububububu! 😀

     
  2. zarox21

    Listopad 5, 2013 at 16:23

    Moc vydařený kousek. Já naopak letos skončila u nákupu dýně, která zůstala nedotčená za dveřmi na terasu. A teď z ní nejspíš bude nějaká večeře. 😀 Třeba leckoho též postraší 😉

     
    • 747

      Listopad 5, 2013 at 19:53

      Tak to je škoda, že jste nebubákovali. Naši dýni bychom konzumovat nemohli – není tak úplně BIO. 😉

       
      • zarox21

        Listopad 6, 2013 at 09:36

        Bio nebio, hlavně když chutná 😉

         
        • 747

          Listopad 6, 2013 at 13:44

          Nevím jestli by vůbec chutnala, nebyla určená ke konzumaci už při „výrobě“, a také asi nebyla úplně dozrálá. Třebas příště. Letos vše vydlabané skončilo na kompostu – ať si ptáci a žížaly užijí! 😛

           
          • zarox21

            Listopad 6, 2013 at 14:37

            V tom případě přeji pěkný jarní kompost! 😀

             
  3. JiHei - Fotografie

    Listopad 5, 2013 at 17:20

    Nedlabu, nebubákuju, ale ten váš bubák je prostě kouzelnej!! 🙂 Fakt je parádní a gratuluju jeho dlabačům!! 🙂 😉

     
    • 747

      Listopad 5, 2013 at 19:54

      Tož dík. 😀

       
      • JiHei - Fotografie

        Listopad 5, 2013 at 22:49

        A co říká na novýho bubákovýho kamaráda Váš hafan? Nevyštěkal ho ze svýho teritoria? 😉

         
        • 747

          Listopad 5, 2013 at 22:58

          Kdepak! Pro Prďu je takový nepohyblivý a neštěkací cosik pod jeho rpozlišovacími schopnostmi. Jedině kdyby bubák štěkal nebo tady pobíhal nebo jel na kole, pak by to mohlo bejt hodně zajímavý. Ovšem protože je Prďa povahou děsný bojko, tak by před aktivním bubákem nejspíš někam zalezl a štěkal a štěkal. 😦

           
  4. Witch

    Listopad 6, 2013 at 13:39

    Budu vypadat jako nenažranec. Viděla jsem dýni, ale nechtěla jsem klasickou, velkou, tak jsem vzala máslovou a když bych ji užuž vydlábla, byla jen a jen k jídlu. Škoda, byl by to hezký kousek za oknem. Slupnutá byla ještě lepší. va velmi pikantno se zeleninou… 😉

     
    • 747

      Listopad 6, 2013 at 13:42

      Třebas i k tomu jednou dospějem. Letos šlo o pokusný kousek, primárně určený jen na bubáka. 🙂

       
    • Sendyman

      Listopad 7, 2013 at 01:01

      Witch, není to trochu zvrhlý, dávat si zeleninu se zeleninou? To jako dýně místo flákoty, jo? Tssss… 😀
      To mi připomíná obrácenej příklad, kterýmu bych zase spíš fandil já (ale zeleninu mám rád, u žádný flákoty nesmí chybět) – dát si řízek mezi dva řízky!

      😀 😀 😀

       
      • Witch

        Listopad 9, 2013 at 09:44

        Sendy, zase držím přísnou dietu, cukr lítá, nervy pracujou, bylo před inspekcí. Teď se dávám dohromady. Nebyly děti, s chutí si dám jen zeleninu a abyste věděl, ještě přikusuju karfiól, protože mám hlad a tohle můžu. Což mi připomnělo, že mám někde plátky a zítra budou… jen tak, se zeleninou nanejvejš. 😉

         
        • Sendyman

          Listopad 9, 2013 at 17:16

          Musím ale říct, že jste mě inspirovala. Řekl jsem si, co pořád flákota, že jo. Tak jsem trošku zaimprovizoval:
          Vošlehnul jsem cibulku, přidal nakládaný papriky, feferonky a okurku, česnek, rajskej protlak a trochu kečupu, nějaký to chilli, sůl a tak, a přidal nakládaný bílý fazole a mraženej hrášek s kukuřicí. Náramná mňamka, Mexiko jak vymalovaný, ale bylo toho málo. Tak jsem koupil purpurový fazole (takový ty velký, fialovo strakatý, aby to bylo barevnější), že to nastavím. Že prej „namočit na 4 hodiny a vařit do změknutí“, žádnej orientační čas nepsali. Namočený byly skoro celou noc, vařil jsem 20 min. – nic. Tak dalších 20 min., zase nic. I po hodině byly pořád takový nepříjemně tvrdý, oproti těm nakládanejm.
          To jsem se vážně nasjal a řekl si, že se nevzdám. Tak jsem je naložil do sladkokyselýho nálevu s cibulkou a zavařil (další hodina, pro jistotu).
          Ale zvítězil jsem! Mám ještě k večeři a další 3 várky na mrazáku…

          😀 😀 😀

           
          • Sendyman

            Listopad 9, 2013 at 17:21

            Pak jsem si vzpomněl, že mám na mrazáku ještě fazolový lusky. No, tak příště! 😀

             
          • 747

            Listopad 9, 2013 at 17:24

            Téda, kam se hrabou pejsek s kočičkou! 😉

             
            • Sendyman

              Listopad 9, 2013 at 19:06

              A víte, že když jsem to psal, taky mě to napadlo? 😀
              Ale na rozdíl od jejich dortu soudím, že všechny ty ingredience se k sobě hoděj. Jo, a taky mi není blbě!

              😀 😀 😀

              Mimochodem, když jsem pracoval v Zatáčce, moc rád jsem tam chodil do jedný mexický restaurace. Ale už bych si zaboha nevzpomněl, kde to bylo…

               
              • 747

                Listopad 9, 2013 at 20:07

                Na Dobrovského? U koupáku? 😉

                 
                • Sendyman

                  Listopad 9, 2013 at 20:33

                  Vážně nevím. Byla to taková stylizovaná mexická „chýše“ (samostatnej objekt) s terasou, samý rákosí a tak…
                  Hezký a móc dobrý! 🙂

                   
                  • 747

                    Listopad 9, 2013 at 21:20

                    Tak to mě nějak nenapadá kde by to mohlo bejt. 🙄

                     
          • Witch

            Listopad 9, 2013 at 18:59

            Gratuluju!!! 🙂
            Já mám těch fazolových plechovek jak v té Africe, jak nadávali panu Mopadži 🙂 A když je mám vařit, tak ty strakáše i bílé máčím 24 hodin a se šalvějí vařím celkem normálně, asi jako hrách. nojo, jenže ten nejradši vařím napučený, taky po druhém dni… Část ho používám na pučálku. sakra, slintám… A už bych měla jen misku okurkového salátu. Prchááám!!!

             
            • Sendyman

              Listopad 9, 2013 at 19:22

              Sakja, Mopadži – nebyl to ten Land Rover ve Volání divočiny od Adamsonový (teda, tak se jmenoval film, ona napsala „Příběh lvice Elsy“. „Volání divočiny“ mi kdysi koupila matka k Vánocům a myslela, že je to vono. No, von to byl pochopitelně Jack London z dalekýho Severu, ale to mi vůbec nevadilo… 😉 ) nebo se pletu?
              Krásnej film a krásná muzika…

               
              • Sendyman

                Listopad 9, 2013 at 21:13

                No jo, tak jsem si pana Mopadžiho vygúglil a ani jsem se moc nesek´! „Volání divočiny“ zrovna ne, ale volný pokračování „Obklíčeni slony“! 🙂

                 
                • Witch

                  Listopad 9, 2013 at 22:51

                  Tak 😀

                   
                  • Sendyman

                    Listopad 10, 2013 at 14:47

                    Jste mi dala… 🙂
                    Stačila zmínka (a tady je hnusně, prší…) a jal jsem převracet sklep vzhůru nohama a hledat DVD. I našel! „Obklíčeni“ dobrý, ale „Volání“ bezkonkurenční. Neuvěřitelným způsobem se to sešlo (vono většina platí i pro „Obklíčeni“, ale nemá to tu sílu…).
                    Nádherná příroda, nádherný lidi, úžasná muzika, báječnej tým, kterej musel pracovat s velikou láskou, radostí a trpělivostí. A velikej dík nebožtíkovi His Imperial Majesty Haile Selassie I., že laskavě zapůjčil lvy ze svýho zvěřince…
                    Nádhera a veliká nostalgie – snad 1. film, co jsem viděl v kině (teda v Česku, nepočítám asi 7x Sněhurku v Paříži).
                    A kontjolní otázka: Když Elsa přivedla ukázat mladý, koulely se slzy dojetí jako hráchy? 😉

                    Škoda, že tenhle krásnej „True Story“ vzal smutej konec, oba byli v Africe zavražděni. Zajímavý je, že stejnej osud stihnul podobně vzácnýho člověka, Dian Fosseyovou, co žila mezi horskejma gorilama a v podstatě je jako druh (snad) zachránila… 😦

                     
                    • 747

                      Listopad 10, 2013 at 16:31

                      Šmánkote! Elsa! Miláček našeho dětství. Taky jste chtěl mít svýho lva? 😉

                       
                    • Sendyman

                      Listopad 10, 2013 at 17:27

                      No Ješiš, japa by ne? 🙂
                      Takovýhle filmy by měli dávat, nebo Sira Attenborrougha a tak, místo těch kjavin…

                       
                    • Sendyman

                      Listopad 10, 2013 at 17:31

                      A už stahuju „Gorily v Mlze: Příběh Dian Fosseyové“, se Sigourney Weawer…

                       
                    • 747

                      Listopad 10, 2013 at 22:01

                      To jo, taky mám dojem, že opravdu pozitivních filmů je dnes strašně málo. 😦

                       
                    • Witch

                      Listopad 11, 2013 at 19:47

                      Já měla Elsu nejdřív jako knížku. Dneska je děsně ohmataná 😀

                       
                    • Sendyman

                      Listopad 11, 2013 at 20:58

                      No, já měl místo ní toho Londona. 😀
                      Ale Buck taky dobrej, i když Bílej Tesák je Bílej Tesák!

                      😀 😀 😀

                       
  5. Sendyman

    Listopad 6, 2013 at 22:22

    Hezkej kousek! 😀
    Já nebubákuju, tenhle zvyk už mám výhradně (a blbě) spojenej jen s Halloweenem. A kdybych si tu vobludu dal tady do vokna, připadal bych si jako magor…
    Ale svým povídáním jste mi vysunul dávno zasunutou vzpomínku, že my jako děti bubákovali taky!
    Já jsem sice z Práglu, to jo, ale když jsem se narodil, tak za náma na západ byl statek a pak už jen pole. Petřiny vyrůstaly spolu se mnou… 🙂

    OT: Vždycky mě naseje, když na mnou respektovanejch TV kanálech pronesou nějakou kjávovinu. Před chvílí (ve vědeckým pořadu o možnostech případnejch mimozemšťanů) na Discovery Channel zmínili na téma možností dopravy Saturn V, jakožto dosud nejsilnější lidskej nosič, s tím, že dokázal dopravit lidskou posádku „na 618.000 kilometrov vzdialený Mesiac“.
    Já se picnu! Kdo to překládá, kdo ten komentář čte, že ho to nepraští do vočí? 😯

     
    • 747

      Listopad 6, 2013 at 22:54

      Tak to chápu do vokna by to bylo fakt divný. A že to dýňové bubákování není žádná „novinka z Emériky“! jak se někteří škarohlídi snaží nám ty radostě zvošklivit. 😛

      Nj, jak by mohli tušit, že se bude dívat někdo pozornej a znalej. Takových blábolů v těch převzatých dokumentech bývá dost. 😉

       
      • Sendyman

        Listopad 6, 2013 at 23:11

        Kdyby „dost“.. HAFO!
        O Doolittleově náletu na Tokio už jsem to tu asi psal, že jo? 🙂

         
        • 747

          Listopad 6, 2013 at 23:57

          Nevzpomínám si, ale možný to je. 🙂
          Já du bubákovat pod duchnu….

           
  6. 747

    Listopad 9, 2013 at 10:20

    Ufffff! Konečně je venku hnusně! 😉 Což alespoň pro dnešek znamená konec zahradním galejím. Ještě jsme včera chtěli ohnit, ale už nebylo sil… páč posekáno, přesázeno, zasázeno, přeházeno, odhrabáno, vyvezeno, zahrnuto, vydlážděno – nenechalo ani ždibínek času a energie na buřtování. 😦

     
    • JiHei - Fotografie

      Listopad 9, 2013 at 12:02

      Ale jste pašáci!! 🙂 Tak si jen tak doma vyhoďte kopejtka na stůl – máte to zasloužený! A na buřtování možná ještě dojde, třeba počasí za pár dní předhodí ještě jeden hezkej den…Kdo ví – ty jejich předpovědi počasí známe….. 😉

       
      • 747

        Listopad 9, 2013 at 13:00

        Že jo! 😛 Čím dražší maj rosničkáři počítadla, tím mizernejší ty jejich předpovědi jsou – asi na těch kmpjůtrech hrají piškvorky a na přepovídání používají kávovou sedlinu. 😈
        A víte, co to teplý a deštivý počasí vyvedlo? Normálka nám tady vyskákalo hejno houbiček! Takže můžete hádat, co mňamózního jdu zrovna natlačit do gumovky…. 😆

         
        • JiHei - Fotografie

          Listopad 9, 2013 at 18:59

          Tééééda! Vy se máte!! 🙂 Mně vesele kvetou truhlíkový karafiáty na balkoně… K jídlu teda zrovna moc nejsou, ale na druhou stranu mě potěšily a chodím si je očmuchávat 😎
          A už mě to poblbaný počasí štve a docela se začínám těšit na sníh, na ledový vítr….na útěky na hory před inverzema a tam na závěje, na čistý bílo a modrou oblohu a na sluníčko…. 😉

           
          • 747

            Listopad 9, 2013 at 20:09

            Ale fuj! Sníh a zima a větry – brrr! Pro mne by tohle teplý počasí mohlo vydržet klidně až do 23. prosince. :mrgreen:

             
            • JiHei - Fotografie

              Listopad 10, 2013 at 09:53

              Tak to u nás byly před pár dny už zasněžený kopce…Sice poprašek, ale bylo bílo. A vzduch je cítit sněhem, hlavně v noci a ráno… Už se to chystá…. 😎 😉

               
              • 747

                Listopad 10, 2013 at 10:58

                3x fuj a 5x brrr! 😈
                A já mám po klidu a válení, páč tady už zase vylezlo sluníčko a je celkem hezky a ještě je potřeba zaházet jámu po výkopu, dosekat trávu na jižní straně… a možná by se dnes mohlo zadařit i to buřtování – bifteky počkají. 😉

                 
                • JiHei - Fotografie

                  Listopad 10, 2013 at 14:11

                  Teda Vy se máte… 😦 U nás je mlha jak mlíko, deset stupňů a prší… :-I Tak to si to sluníčko krásně užijte!!! 🙂 Přeju nádhernej buřtovací den! 😉

                   
                  • 747

                    Listopad 10, 2013 at 16:29

                    Jo, sluníčkovalo skoro celý den, jen co se prodralo skrze ranní mlhovinu. Buřtování bylo náramné, oba mutanti si to užívali s náma a zase je uklizená další hromádka klestí a větví. Jen já sem jaksi tak trochu na kašu, páč furt je co dodělávat a uklízet před tím, než sem dorazí (prý snad zítra v noci) první mrazíky. 🙂

                     
  7. JiHei - Fotografie

    Listopad 10, 2013 at 14:21

    Tak tohle musel být pro toho pouličního muzikanta zážitek na celej život! 🙂
    http://www.novinky.cz/koktejl/318745-poulicni-muzikant-brnkal-hit-popularniho-zpevaka-ten-sel-kolem-a-zazpival-s-nim.html

     
    • 747

      Listopad 10, 2013 at 16:34

      Dobrý! Nejlepší je ale ten hafan, kterýho nic nevyvedlo z normálního hafaního zkoumání. 😀

       
  8. 747

    Listopad 11, 2013 at 22:05

     

Zanechat Odpověď

 
